پنج تن فرآورده خام دامی غیربهداشتی از واحدهای تولیدی کرمانشاه کشف شد

کرمانشاه - ایرنا - رییس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه گفت: با تلاش کارشناسان این شبکه پنج تن فرآورده گوشتی و خام دامی غیر قابل مصرف از کارخانه‌های فرآورده‌های گوشتی این شهرستان کشف شد.

تورج کرمیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: به منظور حفظ بهداشت عمومی شهروندان و ارتقای سلامت جامعه، اکیپ مشترک دامپزشکی و معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی در سطح شهرستان کرمانشاه به صورت ویژه نسبت به رصد از کارخانه های تولید فرآورده های گوشتی اقدام کرده است.

وی افزود: در همین راستا طی ۱۰ روز گذشته در حدود پنج تن انواع فرآورده گوشتی و خام دامی غیر قابل مصرف از این واحدها توقیف شد که از این مقدار ۸۰۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی بود که به طریق کاملا بهداشتی امحاء گردید.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه با اشاره به ممانعت از فعالیت یک واحد تولیدی تا رفع کامل نواقص آن یادآور شد: با کشف این میزان فرآورده غیرقابل مصرف مجموع کشفیات این شبکه از سطح مراکز عرضه و توزیع این شهرستان از ابتدای سال جاری تاکنون به بیش از ۶۰ تن رسیده است.

کرمیان اضافه کرد: نظارت بر مراکز عرضه تولید گوشت و فرآورده های خام دامی غیرقابل مصرف و غیر بهداشتی در راستای کمک به حفظ بهداشت و سلامت شهروندان در سطح جامعه در حال انجام بوده و در همین راستا چنانچه مشاهده شود از سطح مراکز تهیه و عرضه جمع آوری و با دستور مقام قضایی به طریق کاملا بهداشتی امحاء و از چرخه مصرف خارج می شود.

کرمیان با قدردانی از دستگاه قضایی در جهت ارتقای سلامت عمومی شهروندان، افزود: شبکه دامپزشکی این اطمینان را به شهروندان می دهد که این اکیپ ها به صورت ویژه و مستمر نسبت به بازرسی از کارخانه ها و واحدهای مرتبط اقدام خواهد کرد.

وی گفت: شهروندان علاوه بر تهیه فرآورده های دامی از مراکز معتبر و مجاز، گوشت مصرفی را نیز از مراکز معتبر عرضه و توزیع فرآورده‌های خام دامی که دارای مهر دامپزشکی و برچسبی که دارای تاریخ انقضا، تاریخ، محل تولید و شرایط نگهداری بر روی لاشه است، خریداری کنند و به این موارد دقت لازم را داشته باشند.

وی اضافه کرد: مردم می توانند هرگونه انتقاد، گزارش و پیشنهاد خود را از طریق سامانه تلفنی ۱۵۱۲ و پیامکی ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۵۱۲ با شبکه دامپزشکی این شهرستان در میان بگذارند.

به گزارش ایرنا، استان کرمانشاه در حال حاضر دارای بیش از سه میلیون راس واحد دام سبک و ۱۲۰ تا ۱۵۰ هزار راس دام سنگین است که بیشتر آنها به صورت سنتی است.

این استان همچنین ۲۱ کشتارگاه شامل سه کشتارگاه صنعتی دام ( ۲ کشتارگاه در شهر کرمانشاه و یک کشتارگاه در شهرستان کنگاور) ، هفت کشتارگاه صنعتی طیور و ۱۱ کشتارگاه سنتی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha