۳ مهر ۱۴۰۲، ۱۹:۲۴
کد خبرنگار: 965
کد خبر: 85238812
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

قفل اجرای طرح‌های عمرانی دزفول باید شکسته شود

دزفول – ایرنا – رییس شورای اسلامی شهر دزفول گفت: مطالبه مردم از مدیریت شهری دزفول انجام طرح‌های بزرگ عمرانی است و در این مسیر قفل اجرای طرح‌های عمرانی در این شهر باید شکسته شود.

به گزارش ایرنا، سیدباقر موسوی فخر عصر دوشنبه در یکصد و هشتاد و هشتمین نشست علنی در صحن رسمی شورای اسلامی شهر دزفول افزود: تبدیل دزفول به کارگاه عمرانی وعده شهردار و مطالبه مهم مردم از مدیران شهری است.

وی با اشاره به گذشت نیمی از عمر شورای اسلامی شهر دوره ششم ادامه داد: برنامه گسترده‌ای توسط شهرداری دزفول برای تحول در اجرای طرح‌های عمرانی آغاز شده است که باید تلاش شود تا موانع اجرای این طرح‌ها برطرف شود.

رییس شورای اسلامی شهر دزفول تصریح کرد: حدود۱۴۰ طرح عمرانی بزرگ و کوچک تا پایان امسال فعال و طبق وعده شهردار، دزفول به کارگاه عمرانی تبدیل می‌شود.

وی با بیان اینکه مردم توقع انجام طرح‌های بزرگ عمرانی از مدیریت شهری دارند گفت: مردم توقع اجرای طرح‌های عمرانی ملموس و عینی دارند و حرکت مدیریت شهری متناسب با این مطالبه مردم باید سرعت گیرد.

هیچ طرح تعریف شده‌ای در شهرداری دزفول وجود نداشت

شهردار دزفول نیز در این نشست با بیان اینکه رویکرد مدیریت شهری دزفول حرکت به سمت اجرای طرح‌های عمرانی اثرگذار گفت: نبود پروژه تعریف شده و نداشتن سند جامع عمرانی در دزفول از جمله موانع اجرای طرح‌های عمرانی در این شهر بود.

محمد عتاب اهوازی افزود: نداشتن طرح تعریف شده دارای اسناد فاز دوم موجب شده تا شهرداری در ماه‌های گذشته مشغول بررسی و جمع‌بندی طرح‌ها و تدوین اسناد فاز دوم باشد که به مرور این طرح‌ها با تایید شورا در حال نهایی شده است.

وی با بیان اینکه رویکرد شهرداری دزفول تبدیل این شهر به کارگاه عمرانی است ادامه داد: هر منطقه شهرداری ۳۰ تا ۴۰ طرح و هر سازمان ۱۰ تا ۱۵ طرح در حال تعریف و تهیه اسناد گام دوم است که تامین بودجه برای فعال‌سازی آنها در امسال به عنوان اولویت پیگیری می‌شود.

سند چشم انداز پنج ساله در مرحله مذاکره با مشاور است

عتاب اهوازی با اشاره به آخرین وضعیت تدوین سند چشم انداز پنج ساله شهرداری دزفول تصریح کرد: مذاکره‌هایی با چند مشاوره بزرگ کشور در حال انجام است که در این سندبخش عمرانی و ترافیکی به طور جدی دیده می‌شود.

وی افزود: تدوین سند چشم انداز شهرداری دزفول مسیر حرکتی این شهرداری برای پنج سال آینده مشخص می‌شود.

شهردار دزفول گفت:‌بخش عمرانی بودجه ۱۴۰۲ شهرداری دزفول به طور دقیق تعریف نشده است و این کلی بودن موجب شده تا برای اجرای طرح‌های عمرانی که اسناد آنها طی ماه‌های اخیر آماده شده، مشکل ردیف بودجه وجود داشته باشد.

سازمان مشاغل شهری دزفول تشکیل شد

شهردار دزفول با اشاره به آخرین وضعیت ایجاد ۲ سازمان جدیدی شهرداری دزفول ادامه داد: سازمان مشاغل این شهرداری تشکیل شده و هم اکنون ایجاد این سازمان در حال تکمیل چارت سازمانی، تعیین مکان برای استقرار و تجهیز است.

وی تصریح کرد: تشکیل سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری بافت فرایندی زمان بر است و پیگیری اداری آن همچنان ادامه دارد ولی به ثمر رسیدن یان سازمان در کوتاه مدت دشوار است.

۱۴۸ تابلوی تبلغات شهری پلاک کوبی شد

عتاب اهوازی ادامه داد: نگارش بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری دزفول از هفته آینده آغاز و تا دی ماه این بودجه به شورا ارایه می‌شود؛ ضمن اینکه آبان ماه امسال نیز متمم بودجه ۱۴۰۲ شهرداری دزفول به شورا تقدیم می‌شود.

وی با بیان اینکه ساماندهی و پلاک کوبی تابلوهای تبلیغات شهری با اولویت در حال پیگیری است اظهار کرد: تاکنون ۱۴۸ تابلو تبلیغات شهری پلاک گذار و شناسایی و پلاک کوبی تابلوهای باقی مانده در حال انجام است.

شهردار دزفول تاکید کرد: هیچ بانک اطلاعاتی از تعداد تابلوهای تبلیغات شهری و دکه‌ها موجد در دزفول وجود نداشت که ساماندهی و شناسنامه دار کردن دکه‌ها و تابلوهای تبلیغاتی در حال تکمیل است.

وی با بیان اینکه سازمان سیما و منظر شهری شهرداری دزفول در مسیر صحیح درآمدزایی و تحول در حال گام برداشتن است افزود: به ثمرر رسیدن اقدام‌های تحولی در دست اقدام سازمان سیما و منظر شهری موجب می‌شود تا درآمد این سازمان از سال آینده از مناطق شهرداری هم پیش می‌گیرد.

سفید و فیروزه‌ای رنگ تعیین شده جداول دزفول

عتاب اهوازی با اشاره به پیگیری خرید سه دستگاه مکانیزه رنگ آمیزی جداول گفت: رنگ آمیزی جداول به صورت مکانیزه علاوه بر کاهش هزینه‌ها و کاهش مصرف رنگ، سرعت رنگ آمیزی جداول تا ۲۵ برابر افزایش می‌دهد.

وی گفت: رنگ فیروزه‌ای و سفید برای رنگ آمیزی جداول دزفول تعیین شده است که رنگ فیروزه‌ای متناب با رنگ آبی رود زلال دز است.

رای اعضا برای اجرای سه بوستان شهری

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر دزفول با اشاره به لایحه صدور مجوز جا به جایی ردیف اعتباری برای اجرای بوستان‌های گل محمدی، بوستان فلاحت و بوستان گذر صدرا از ردیف بودجه سازمان مشاغل شهری وسازمان بهسازی و نوسازی بافت گفت: با توجه به تاکید همه اعضای شورای شهر دزفول برای ایجاد این ۲ سازمان، ضمن موافقت با اجرای طرح‌های عمرانی با جا به جایی ردیف اعتباری این سازمان‌ها مخالف هستم.

علیرضا مجدی نسب افزود: جا به جایی ردیف بودجه تعیین شده سازمان مشاغل شهری و سازمان بهسازی و نوسازی بافت در بودجه ۱۴۰۲ شهرداری دزفول برای اجرای این سه بوستان موجب می‌شود که تشکیل این سازمان‌ها با چالش مواجه شود.

رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر دزفول نیز در این نشست با اعلام موافقت با جا به جایی ردیف بودجه ۲ سازمان در حال تشکیل شهردرای برای اجرای سه بوستان این شهر گفت: همه باید تلاش کنند تا موانع اجرای طرح‌های عمرانی در دزفول برداشته شود.

غلامعلی رسالتی با بیان اینکه انتظار مردم از شورای شهر اجرای طرح‌های عمرانی اثرگذار است گفت: اسناد سه بوستان گل محمدی، فلاحت و گذر صدرا آماده شده است که موافقت با جا به جایی بودجه برای اجرای این طرح‌ها ضرورت دارد.

عادل دوایی فر عضو دیگر شورای اسلامی شهر دزفول نیز با اعلام موافقت با جا به جایی ردیف بودجه برای اجرای سه بوستان گفت: طرح‌های عمرانی شهرداری برای رسیدن به مرحله اجرا باید فرایند طولانی را طی کنند به همین دلیل کمک به گره گشایی و رفع موانع اجرای این طرح‌ها مهمترین کمک به شهرداری است.

به گزارش ایرنا، اعضای شورای اسلامی شهر دزفول در این نشست پس از طرح دیدگاه موافقان و موافقان با اکثریت رای لایحه صدور مجوز جا به جایی ردیف اعتباری برای اجرای بوستان گل محمدی، بوستان فلاحت و گذر صدرا را به تصویب رساندند.

همچنین در این نشست مصوبه شورای نامگذاری برای نامگذاری تعدادی از میدان، خیابان و تقاطع دزفول طرح و اعضا با برخی از این نامگذاری ها موافقت خود را اعلام و برخی از آنها را به تصویب نرساندند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha