۲۷ هزار کلاس درس در دولت سیزدهم به نظام تعلیم و تربیت تحویل شد

همدان- ایرنا- معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: حدود ۵۸۰۰ پروژه با ۲۷ هزار کلاس درس و ۳.۵ میلیون مترمربع زیربنا در دولت سیزدهم در حوزه آموزشی، پرورشی و ورزشی احداث و تحویل نظام تعلیم و تربیت شد.

"مجید عبدالهی" روز چهارشنبه در حاشیه افتتاح هنرستان خیّرساز آیت‌الله انواری شهرستان ملایر اظهار کرد: بیش از ۳۵۰ هزار میلیارد ریال طی ۲ سال گذشته توسط دولت و خیرین برای پروژه‌های مدرسه‌سازی هزینه شد.

وی افزود: در مهرماه امسال بیش از ۲ هزار پروژه در سطح کشور با حدود ۱۰ هزار کلاس درس تحویل نظام تعلیم و تربیت شد که زیربنای این پروژه‌ها یک میلیون و ۱۲۰ هزار مترمربع بود.

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ادامه داد: حدود ۱۴۰ هزار میلیارد ریال منابع مالی برای اجرای این پروژه‌ها هزینه شد.

به گفته عبدالهی؛ مشارکت خیران در مدرسه سازی در گذشته حدود ۳۰ درصد بوده که امروز به حدود ۵۴ درصد رسیده و از طرفی تنوع‌بخشی به حوزه مشارکت خیران ایجاد شده است.

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ادامه داد: در گذشته خیران فقط در حوزه احداث پروژه‌ها و فضای کالبدی مشارکت می‌کردند اما هم اکنون در حوزه تجهیزات مدارس، مدرسه‌داری، مدرسه‌یاری و کمک به دانش‌آموزان نیز مشارکت می‌کنند.

۲۷ هزار کلاس درس در دولت سیزدهم به نظام تعلیم و تربیت تحویل شد

۹ هزار پروژه مدرسه‌سازی در کشور در حال اجراست

وی یادآور شد: هم اکنون ۹ هزار پروژه در حوزه مدرسه‌سازی در کشور فعال است که ۵۰ درصد آنها پرورژه‌هایی است که توسط خیران شروع شده و با منابع اعتباری دولت باید تکمیل شود.

عبدالهی خاطرنشان کرد: سال گذشته حدود ۳۱ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال منابع مالی برای تکمیل پروژه‌های خیّری در بودجه پیش‌بینی شد که دولت به صد درصد تعهد خود عمل کرد.

وی ادامه داد: امسال نیز این ظرفیت وجود دارد و بخشی از اعتبارات در ۶ ماهه نخست امسال تامین شده و مراحل تکمیل خود را طی می‌کند و تا پایان سال مالی ۱۴۰۲ در مهر سال آینده، مابقی اعتبارات تامین خواهد شد.

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: مدارس تخریبی به منزله این نیست که مدرسه غیرقابل استفاده است، بلکه باید به سمتی برویم که مدرسه در وضع موجود جایگزین شود.

۱۹ درصد مدارس کشور تخریبی است

عبدالهی افزود: سال ۱۳۸۳ حدود ۶۵ درصد از مدارس کشور تخریبی بود که امروز این رقم به ۱۹ درصد رسیده است.

به گفته وی؛ برنامه‌ریزی برای جایگزینی مدارس با مدارس نوساز، ایمن و باکیفیت در دستور کار جدی سازمان نوسازی است و دولت هم اهتمام خوبی برای تامین منابع مالی دارد.

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه منابع بسیار زیادی برای نوسازی مدارس نیاز داریم، اظهار داشت: برآورد ما حدود ۹۰۰ هزار میلیارد ریال منابع است و منابع در دسترس با اولویت صرف نوسازی مدارس می شود.

عبدالهی گفت: طبق سیاست دولت سیزدهم، از سال گذشته شروع پروژه‌های جدید را متوقف کردیم و ۹۵ درصد سیاست‌های ما تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است مگر اینکه در جایی واقعا گرفتاری خاص و اولویت ویژه شناساییی شود و یا سرانه فضای آموزشی پایین باشد و خیّر برای احداث پروژه اقبال داشته باشد.

به گزارش ایرنا؛ ملایر دارای ۲۸۷ فضای آموزشی است که بیش از ۴۲ هزار دانش‌آموز در این مدارس مشغول تحصیل هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha