حدود ۲۰ درصد اعتبارات  راه روستایی سفر رئیس جمهور به کردستان محقق شد

سنندج- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان گفت: یکی از مصوبات دور اول سفر رئیس جمهور به استان، اختصاص ۱۵ هزار میلیارد ریال اعتبار در بخش راه روستایی بود که تاکنون حدود ۲۰ درصد آن محقق شده است.

فرزاد حسنی روز چهارشنبه در آستانه سفر رییس جمهور و هیات دولت به استان کردستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: دور اول سفر رئیس جمهور به استان کردستان در تیرماه سال گذشته مصوبات خوبی برای استان در حوزه های مختلف بویژه راه روستایی در برداشت.

وی با بیان اینکه در این سفر ۱۵ هزار میلیارد ریال اعتبار شامل (۹هزار میلیارد ریال استانی و ۶ هزار میلیارد ریال ملی) در بخش راه روستایی اختصاص یافت، افزود: این میزان اعتبار برای آسفالت ۳۷۵ کیلومتر راه روستایی در طول سه سال(هرسال ۱۲۵ کیلومتر) مصوب شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان یادآور شد: تا نیمه اول مهر جاری بیش از ۲۰۵ کیلومتر از ۳۷۵ کیلومتر اسفالت انجام شده و ۶۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اعتبارات مصوب شده در این بخش نیز تاکنون حدود ۲۰ درصد تحقق یافته است.

وی یکی دیگر از مصوبات سفر رییس جمهور در بخش راهداری را تعهد اصلاح ۵۲ نقطه حادثه خیز در استان اعلام کرد و گفت: اعتبار پیش بینی شده برای این بخش نیز هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال شامل، ۵۵۰میلیارد ریال توسط وزارت راه و شهرسازی، ۵۰۰میلیارد ریال سازمان برنامه و بودجه کشور و ۱۵۰ میلیارد نیز اعتبارات نفت بوده است.

حسنی اظهار کرد: براساس آمار اعلام شده از مجموع این اعتبارات، ۹۶ میلیارد ریال از منابع عمومی سازمان برنامه و بودجه دریافت شده و از وزارت نفت نیز هنوز تخصیصی دریافت نشده است.

وی یادآور شد: نقاط حادثه خیز اصلاح شده شامل پیچ های قاضی آباد با ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی، منطقه مسکونی سرنجیانه ۳۵ درصد، رشید آباد ۸۵ درصد، مسکونی صوفیان ۷۵ درصد ومرز باشماق با ۳۵ درصد پیشرفتا فیزیکی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان در ادامه گفت: در دور دوم سفر رئیس جمهور و هیات دولت به استان انظار داریم پروژه‌های مختلف دیگری نیز از جمله احداث ۲۴۰ کیلومتر راه روستایی سطح استان(روستاهای بالای ۲۰ خانوار) مورد توجه قرار گیرد که بریا این مهم به ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی افزود: افزایش سطح برخورداری از راه آسفالته روستایی استان، ایجاد زیرساخت در راستای افزایش بهره وری و اقتصاد مولد روستاییان، جلوگیری از مهاجرت و جاذبه برای مهاجرت معکوس و ارتقای محور کامیاران مریوان از راه فرعی به راه اصلی به طول۵۳ کیلومتر از دیگر مواردی است که باید در دور دوم سفر مورد توجه قرار گرد.

حسنی روکش راههای روستایی استان به طول ۵۰۰ کیلومتر، تعمیر و بهسازی ماشین آلات راهداری، ایمن سازی مسیرهای سطح استان به طول هزار کیلومتر، احداث، بازسازی، و ترمیم پل‌های درحال تخریب سطح راههای اصلی، فرعی و روستایی و بهسازی و روکش آسفالت راههای اصلی و فرعی استان به طول ۵۰۰ کیلومتر را از دیگر موارد اعلام کرد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در دور نخست سفر خود ۱۷ تیرماه سال ۱۴۰۱ به استان کردستان سفر کرد، رییس جمهور قرار است در دور دوم سفرهای استانی روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته یعنی ۱۱ و ۱۲ آبان مهمان مردم کردستان باشد.

رییس جمهور پاییز سال گذشته نیز در سفر دیگری برای افتتاح پروژه انتقال آب سد آزاد به سنندج به این شهر سفر کرده بود و سفر روز پنجشنبه سومین سفر وی در کمتر از ۱۸ ماه محسوب می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha