۵۵ عنوان کتاب در چهارمحال و بختیاری چاپ و منتشر شد

شهرکرد- ایرنا- کارشناس مسوول امور فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری از صدور ۶۵ مجوز چاپ کتاب در استان در نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: از این تعداد ۵۵ عنوان به مرحله چاپ و توزیع رسید.

نورالله خیری‌نیک روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: صدور مجوز چاپ کتاب در استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است که این موضوع شوق نویسندگی و استقبال نوقلمان نسبت به چاپ کتاب را نشان می‌دهد اما با توجه به بالا بودن قیمت کاغذ و هزینه‌های چاپ کتاب، تاکنون ۱۰ نویسنده موفق به چاپ کتاب خود نشده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین در نیمه نخست امسال ۳۰۰ عنوان کتاب در قالب سه هزار جلد به ارزش سه میلیارد ریال کتاب از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان اهدا شد و ۶ میلیارد ریال کتاب اهدایی از سوی خانه کتاب تهران در استان توزیع شد.

کارشناس مسوول امور فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به رونمایی هشت عنوان کتاب در استان طی ۶ ماهه نخست امسال، تصریح کرد: همچنین در این مدت سه کارگاه آموزش نویسندگی و چهار نمایشگاه کتاب در استان برگزار شد.

خیری‌نیک تعداد ناشران دارای مجوز در استان را ۵۱ ناشر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۲۵ ناشر فعال است و در سالجاری ۶ مجوز نشر در استان تمدید شده است.

وی نظارت و سرکشی از کتابفروشی‌های سطح استان را از وظایف اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برشمرد و گفت: در نیمه نخست امسال ۲۵ مورد نظارت بر کتابفروشی‌های استان انجام شده که در نهایت ۲ مورد کتاب جعلی در سطح استان شناسایی و جمع‌آوری شد.

خیری‌نیک یادآور شد: همچنین برای ارسال محصولات فرهنگی استان به خارج کشور طی سالجاری ۲ مجوز صادر شده است.

کارشناس مسوول امور فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در حوزه کودک و نوجوان تولید محتوا و چاپ کتاب در استان بسیار کم است، اظهار داشت: پیشنهاد می‌شود نویسندگان و اهل قلم به حوزه کودک و نوجوان بیش از پیش بپردازند.

خیری‌نیک همچنین برگزاری نمایشگاه‌های کتاب را از مهمترین مطالبات مردم در حوزه نشر و کتاب عنوان کرد و گفت:نمایشگاه‌هایی که در نیمه نخست امسال از سوی بخش خصوصی برگزار شده بنا بر گفته متولیان امر با استقبال خوبی از سوی مردم روبرو شده است و درخواست‌های متعددی برای برگزاری این رویداد فرهنگی در استان از سوی مردم وجود دارد.

به گزارش ایرنا، بنا بر آخرین آمارهای اعلام شده از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سرانه عناوین کتاب‌های منتشر شده در استان به ازای هر نفر نسبت به کل کشور ۷۷ صدم درصد است.

چهارمحال و بختیاری با ۱۲ شهرستان دارای حدود یک میلیون نفر جمعیت است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha