۲ طرح ورزشی در کرمانشاه به بهره‌برداری رسید

کرمانشاه - ایرنا - ۲ طرح ورزشی با اعتبار بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش در شهر کرمانشاه به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا، مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه روز سه‌شنبه در آیین افتتاح این طرح‌ها که با حضور فرماندار، جمعی از مسوولان و ورزشکاران کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: این ۲ طرح شامل زمین چمن مجموعه ورزشی امام خمینی (ره) و یک آکادمی تنیس روی میز است که از امروز در اختیار ورزشکاران قرار گرفت.

منوچهر حاتمی افزود: زمین چمن مجموعه ورزشی امام خمینی (ره) کرمانشاه ۶ هزار و ۷۰۰ متر مربع مساحت دارد و در بلوار طاق بستان این شهر با مشارکت بخش خصوصی احداث شد.

وی گفت: برای احداث این زمین چمن که فاز نخست آن است، ۸۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شد و فاز دوم آن نیز در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.

۲ طرح ورزشی در کرمانشاه به بهره‌برداری رسید

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه ادامه داد: آکادمی تنیس روی میز فرزین نیز دومین طرح ورزشی است که امروز به مناسبت هفته ورزش و تربیت بدنی در مجموعه ورزشی آزادی این شهر مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

حاتمی گفت: برای احداث این آکادمی با زیربنای ۲۰۰ متر مربع، ۲۰ میلیارد ریال از سوی بخش خصوصی سرمایه گذاری شده است.

وی ادامه داد: همچنین به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش ۱۰ طرح ورزشی در نقاط مختلف استان کرمانشاه با اعتبار ۳۶۰ میلیارد ریال و مشارکت بخش خصوصی افتتاح شد.

۲ طرح ورزشی در کرمانشاه به بهره‌برداری رسید

وی سه زمین چمن در شهرهای هرسین، دالاهو و کرمانشاه با ۲۲۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری و هفت زمین روباز ورزشی در شهرهای اسلام آباد، و دالاهو هر یک با ۲۰ میلیارد ریال هزینه را از جمله این طرح های ورزشی عنوان کرد که عمدتا در مناطق کم برخوردار و حاشیه شهرها احداث شده است.

حاتمی با بیان اینکه ۸۲۲ برنامه مختلف همزمان با هفته تربیت بدنی و ورزش در استان کرمانشاه در حال برگزاری است، افزود: هم اکنون سرانه فضای ورزشی استان ۹۴ سانتیمتر مربع است که با احتساب فضاهای ورزشی ادارات و سایر نهادها دولتی این میزان به یک متر و ۲۰ سانتیمتر می رسد.

استان کرمانشاه هم اکنون دارای بیش از ۹۳ هزار نفر ورزشکار بیمه شده است که در مقایسه با پارسال ۴۷ درصد افزایش یافته است.

ورزشکاران کرمانشاهی در سال جاری موفق به کسب بیش از ۶۰ مدال بین المللی در سطح آسیا و جهان شدند که به گفته برخی مسوولان و کارشناسان ذیربط نشان دهنده وجود استعدادهای ناب در سطح منطقه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha