۱۲۹ آموزشیار فعال در زنجان جوابگوی تعداد زیاد سوادآموزان نیست

زنجان - ایرنا - معاون نهضت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: ۱۲۹ آموزشیار نهضت سوادآموزی در زنجان فعال هستند که با توجه به تعداد زیاد سوادآموزان، پاسخگوی نیازها در این حوزه نیست.

وهاب ادیبی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در این بخش ۱۶۰ نفر از معلمان سراسر استان که در مقطع ابتدایی به ویژه در روستاهای محروم مشغول خدمت هستند، استفاده شده است.

وی با اشاره به اینکه در سوادآموزی گروه اصلی هدف، افرادی هستند که مدرک تحصیلی آنها پایین‌تر از سوم ابتدایی است، اضافه کرد: آموزش این افراد در سه دوره تعریف شده است.

ادیبی با بیان اینکه طبق تعاریف سازمان جهانی یونسکو امروزه سواد به سوادهای دوازده‌گانه از جمله سواد عاطفی، تربیتی، رسانه‌ای، اقتصادی، سیاسی تقسیم می‌شود، عنوان کرد: سه دوره تحصیلی داریم که دوره نخست تحصیلی سوادآموزی است که این دوره شامل افراد بی‌سواد یا کم‌سواد می‌شود.

معاون نهضت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان دغدغه آموزشیاران در زمینه تبدیل وضعیت آنان و جذب در بدنه آموزش‌ و پرورش، تاکید کرد: این موضوع یکی از اولویت‌های کاری در سوادآموزی محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: در همین راستا نامه‌نگاری‌هایی با وزارت آموزش و پرورش مبنی بر جبران کمبود نیروی انسانی با بهره‌گیری از ظرفیت آموزشیاران انجام شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha