سازمان ملل: هزاران نفر در درگیری‌های جدید میانمار آواره شدند

تهران– ایرنا– سازمان ملل متحد می‌گوید در دور جدید درگیری‌های میانمار هزاران نفر آواره شده و برخی از آنها به چین گریخته اند.

به گزارش سه شنبه ایرنا از ژاپن تایمز، منابع سازمان ملل می گویند احتمالا بیش از ۶ هزار و ۲۰۰ نفر در اثر جنگ های داخلی میانمار آواره شده اند و همچنین ۶۰۰ نفر که از مرز چین گریخته اند.

رسانه های دولتی چین روز سه شنبه پس از درگیری بین گروه های مسلح قومی و ارتش در میانمار اعلام کردند که وزیر امنیت عمومی چین با حکومت نظامی میانمار برای برقراری صلح در امتداد مرز مشترکشان گفتگو کرده است.

به گزارش گلوبال نیو لایت میانمار، وانگ شیائوونگ، که همچنین یکی از اعضای شورای دولتی چین است، با ژنرال یار پیای، وزیر کشور حکومت نظامی میانمار، در نایپیداو میانمار دیدار کرده است.

منابع محلی، بدون ذکر جزئیات محور مذاکرات این دو را صلح و آرامش در مناطق مرزی دو کشور و همکاری در زمینه اجرای قانون و امنیت عنوان کردند.

سازمان ملل: هزاران نفر در درگیری‌های جدید میانمار آواره شدند

از روز جمعه، درگیری ها در سراسر ایالت شان در شمال میانمار - جایی که یک راه آهن میلیارد دلاری به عنوان بخشی از پروژه زیرساختی جهانی یک پهنه-یک راه با مشارکت چین در حال احداث است – شدت گرفته است.

ارتش آزادیبخش ملی تاانگ (TNLA)، ارتش آراکان (AA) و ارتش اتحاد ملی دموکراتیک میانمار (MNDAA) اعلام کردند چندین پست نظامی و جاده های کلیدی را تصرف کرده اند.

این سه گروه (که به گفته تحلیلگران حداقل ۱۵ هزار جنگجو دارند) مرتبا با حکومت کودتای میانمار بر سر خودمختاری و کنترل منابع در حال نزاع هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha