پنج هزار میلیارد ریال پروژه درمانی در غرب کرمانشاه عملیاتی شد

قصرشیرین- ایرنا- سرپرست معاونت حقوقی و پارلمانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: عملیات احداث حدود پنج هزار میلیارد ریال پروژه و طرح زیرساختی بهداشتی و درمانی توسط دولت سیزدهم در سه شهرستان قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب اجرایی شد که هم اکنون پیشرفت فیزیکی خوبی دارند تا نیازهای اولیه مردم را برآورده کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید «حمید جمال الدینی » روز جمعه در حاشیه بازدید از طرح های بهداشتی و درمانی سرپل ذهاب و طرح توسعه بیمارستان ۸۵ تخت خوابی این شهرستان، افزود: با توجه به دستور وزیر بهداشت مبنی بر تسریع در پروژه‌های عمرانی و طرح های زیرساختی و مشکلات کارمندان حوزه سلامت بازدید امروز از مناطق غرب کرمانشاه انجام شد.

وی، با بیان اینکه مردمان این منطقه که در دوران هشت سال دفاع مقدس جانفشانی های بسیاری داشتند و شهدای زیادی را تقدیم کردند، گفت: این مردم حق بزرگی بر گردن ملت ایران اسلامی دارند و ما باید با خدمت به این مردم همت کنیم شرمنده شهدا نباشیم.

سرپرست معاونت حقوقی و پارلمانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با همکاری بین دولت و مجلس مصوبات خوبی در برنامه هفتم توسعه تصویب شده که بخشی از این مصوبات به ویژه رایگان شدن درمان سه دهک اول جامعه و بازنشستگان است که بتواند بعد از اجرا نیاز اولیه مردم را برآورده کند.

جمال الدینی ادامه داد: عمده مطالبه مردم تامین پزشک و نیروی متخصص بود که توزیع آن توسط معاونت درمان و آموزش وزارت بهداشت صورت گرفته و تقسیم نیروی متخصص نیز در دانشگاه علوم پزشکی در دست انجام است و در این خصوص یک نگاه و نیاز سنجی واقعی برای نیروی متخصص هست و ظرفیت های حوزه تخصصی به طور متوسط ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش پیدا کرده که خروجی آن را چند سال آینده مردم می توانند مشاهده کنند.

او ادامه داد: به صورت‌ فوریتی تامین و توزیع نیروی درمانی متخصص انجام شده تا بخشی از این نیاز برطرف شود و موضوع دیگر هزینه های درمان است که تمام سعی دولت و مجلس این است که هزینه های کمرشکن بخش درمان را کاهش دهیم.

جمال الدینی با بیان اینکه اولویت وزارت بهداشت بر پیشگیری است، گفت: با طرح «سلامت خانواده» به عنوان محوریت و با یک پویش همگانی سلامت فاکتورهای خطر، افرادی که پرفشاری خون و دیابت دارند را شناسایی کنیم و درمان مناسب انجام دهیم که نیاز به دیالیز و تخت بیمارستان نداشته باشند و روزی شاهد این باشیم که تخت های بیمارستانی را جمع کنیم و نه اینکه آن را توسعه و گسترش دهیم.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: در بازدید سرپرست معاونت حقوقی و پارلمانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تمام مسائل و مشکلات حوزه بهداشت سه شهرستان غربی کرمانشاه منتقل شد.

«شهریار حیدری» افزود: بخشی از مشکلات حوزه بهداشت و درمان غرب کرمانشاه با دستور مساعد وزیر بهداشت و همکاری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه مرتفع شده و در مرکز و در جلسات مختلف مشکلاتی در خصوص تجهیزات بیمارستان، تخصیص پزشک متخصص و عمومی به عنوان یک مطالبه مردمان منطقه مطرح شده که امروز معاون پارلمانی وزارت بهداشت به نمایندگی از وزیر در منطقه برای بررسی و مشاهده میدانی این مسایل و همچنین شبکه های بهداشت و درمان سه شهرستان قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب حضور یافتند.

وی اظهار کرد: شبکه های بهداشت غرب کرمانشاه به دلیل تبعات ناشی از جنگ زلزله مشکلاتی دارند و دولت و نظام خدمات خوبی ارایه داده و مردم خدمات را می بینند و قدردان آن هستند ولی در بخش بهداشت و درمان مطالباتی دارند که امید است این مشکلات ومسائل به ترتیب اولویت مرتفع شود.

ساخت بیمارستان ۸۵تختخوابی بقیه الله الاعظم سرپل ذهاب به عنوان دومین بیمارستان این شهرستان در زمینی به مساحت ۶ هزار و ۸۰۰ متر مربع در سرپل ذهاب در حال ساخت است.

در حال حاضر بیمارستان شهدای سرپل ذهاب با ۹۶ تختخواب در خدمت مردم است و همه روزه بیماران زیادی در بخش‌های مختلف به این واحد درمانی مراجعه می‌کنند.

همچنین ۹ مرکز جامع سلامت شهری و روستایی، پنج پایگاه بهداشت، ۲ مرکز فوریت‌های پزشکی، ۶۱ نفر پزشک عمومی و متخصص و همچنین تعداد ۱۰ دندانپزشک در شهرستان سرپل ذهاب به بیماران مراجعه کننده خدمات رسانی می‌کنند.

سرپرست معاونت حقوقی و پارلمانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین عصر امروز جمعه از بیمارستانهای حضرت ابوالفضل (ع) و الزهرا گیلانغرب بازدید کرد.

قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در غرب کرمانشاه در مجموع بیش از ۲۲۰ هزار نفر جمعیت و بیش از ۲۴۰ کیلومتر مرز با عراق دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha