سطح گلخانه‌های چهارمحال و بختیاری در دولت سیزدهم سه برابر شد

شهرکرد- ایرنا- رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری یکی از نیازهای بخش کشاورزی استان را توسعه گلخانه‌ها دانست و گفت: سطح گلخانه‌های استان در دولت سیزدهم، سه برابر شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین برزگر روز سه‌شنبه به خبرنگاران با اشاره به فراهم شدن زمینه توسعه طرحهای گلخانه‌ای تاکید کرد: سطح گلخانه‌های کشاورزی استان قبل از دولت سیزدهم ۳۰ هکتار بود.

وی افزود: با پیگیری‌های مستمر انجام شده در دولت سیزدهم سطح گلخانه‌های کشاورزی چهارمحال و بختیاری با ۵۰ هکتار افزایش به ۸۰ هکتار رسید.

برزگر تصریح کرد: همچنین ۶۰ هکتار گلخانه کشاورزی جدید در مناطق مختلف چهارمحال و بختیاری در حال احداث است که با بهره‌برداری از این طرح‌ها سطح گلخانه‌های کشاورزی استان به ۱۴۰ هکتار افزایش می‌یابد.

وی یادآور شد: در مدت فعالیت دولت سیزدهم نخستین واحد سورتینگ و بسته‌بندی محصولات کشاورزی در چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات انجام شده می‌توان سالانه ۱۰۰ هکتار به وسعت گلخانه‌های کشاورزی استان اضافه کرد.

وی گفت: راه‌اندازی ۱۳ شهرک گلخانه‌ای در چهارمحال و بختیاری از دیگر اقدامات در حال اجرای سازمان جهاد کشاورزی استان در دولت سیزدهم به‌شمار می‌رود.

برزگر تاکید کرد: گلخانه‌های کشاورزی به‌عنوان یکی از بسترها و ظرفیت‌های تولید محصولات کشاورزی با هدف تامین امنیت غذایی مردم هستند که باید مراحل تولید تا بسته‌بندی محصولات گلخانه‌ای استان به‌صورت زنجیره‌ای و براساس استانداردهای صادراتی باشد.

وی افزود: ایجاد تنوع در مجتمع‌های بخش کشاورزی، ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی، فراوری محصولات و بسته‌بندی، نقش مؤثری در موفقیت این مجتمع‌ها در سال‌های آینده خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، یک چهارم تولید ناخالص داخلی و یک پنجم اشتغال چهارمحال و بختیاری به بخش کشاورزی وابسته است.

از مجموع زمین‌های چهارمحال و بختیاری ۲۵۰ هزار هکتار برابر ۱۵ درصد سطح زیرکشت زمین‌های کشاورزی استان است.

هم‌اکنون ۷۹ هزار بهره‌بردار با تولید سالانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در چهارمحال و بختیاری فعال هستند.

رییس جمهور و تعدادی از همراهان دولت قرار است در روزهای ۲۵ و ۲۶ آبانماه ۱۴۰۲ به چهارمحال و بختیاری سفر کنند و یکی از نیازهای این استان تامین اعتبار و تسهیلات برای توسعه بخش کشاورزی به ویژه گلخانه‌ها است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha