۲۸ آبان ۱۴۰۲، ۱۲:۱۰
کد خبرنگار: 1031
کد خبر: 85295894
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

صلاحیت داوطلب و نماینده فعلی مجلس در شهرضا و دهاقان تایید نشده است

اصفهان -ایرنا - هیأت اجرایی مرکز حوزه انتخابیه شهرضا و دهاقان با صدور بیانیه‌ای درباره اظهارات منتسب به یکی از داوطلبان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این شهرستان اعلام کرد: صلاحیت این فرد با استناد بصراحت پاسخ استعلام مراجع پنجگانه و بررسی‌های محلی انجام گرفته در هیأت اجرایی انتخابات شهرستان شهرضا مورد تأیید قرار نگرفته است.

به گزارش ایرنا، در این بیانیه که روز یکشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت آمده است: این هیأت که برآمده از معتمدین مردم بوده، به صورت کاملا مستقل و بدون تأثیرپذیری از هیچ مقام، مسوول و یا فردی و یا تأثیر پذیری از فضا سازی ساخته شده در رسانه ها و صرفا بر اساس وظایف مطرح در قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و در حیطه اختیارات قانونی خود پس از طی مراحل مربوطه اقدام به بررسی صلاحیت داوطلبان کرده است.

در این بیانیه تصریح شده است: با عنایت به مطالب مندرج در تعدادی از رسانه ها، منتسب به سرکار خانم «سمیه محمودی» نماینده مردم شهرستانهای شهرضا و دهاقان و داوطلب دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به آگاهی می رساند صلاحیت ایشان با استناد به صراحت پاسخ استعلام مراجع پنجگانه و بررسی های محلی انجام گرفته در هیأت اجرایی انتخابات شهرستان شهرضا مورد تأیید قرار نگرفته است.

هیأت اجرایی مرکز حوزه انتخابیه شهرضا و دهاقان در این بیانیه تاکید که هیچ کدام از ادعاهای مطرح شده در رسانه ها توسط ایشان که متأسفانه مورد سوء استفاده رسانه‌های بیگانه نیز قرار گرفته مبنای نظر این هیأت نبوده و پس از اعتراض ایشان به رای هیأت اجرایی، این هیأت بر اساس ماده ۶۱ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی در موعد مقرر قانونی پاسخ مکتوب خود را با ذکر دلایل عدم تأیید به شخص ایشان اعلام کرده است.

این هیأت با تأکید بر لزوم پایبندی تمامی داوطلبین به قانون به همه آنان توصیه کرد که در راستای عدم ایجاد شبهه، سیاه نمایی و پرهیز از فضاسازی برای رسانه‌های معاند با صبر و شکیبایی نسبت به پیگیری اعتراض خود صرفا از طریق نهادها و فرآیندهای قانونی اقدام کنند.

در پایان این بیانیه تصریح شده است که هیأت حق خود را برای پیگیری اتهامات مطروحه از جانب این داوطلب از مجاری قانونی محفوظ می داند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفند سال جاری برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha