۵ آذر ۱۴۰۲، ۱۵:۴۵
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85303383
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رییس حوزه هنری کودک‌ونوجوان:‌ ایران در تصویرسازی کتاب پیشرفت مناسبی دارد

بجنورد-ایرنا- رییس حوزه هنری کودک و نوجوان گفت:‌ رتبه تصویرسازی کودک ایران در غرب و شرق آسیا به ترتیب اول و سوم است و در این زمینه پیشرفت مناسبی دارد.

به گزارش ایرنا، تصویرسازی تجسمی است که توسط یک هنرمند ساخته و در واقع یک نقاشی، کلاژ، حکاکی، عکس و غیره بوده که چیزی را توضیح می‌دهد.

به گزارش ایرنا از حوزه هنری خراسان شمالی، علی جانباز روز یکشنبه در جمع هنرمندان استان خراسان شمالی که پیرامون مشکلات و دشواری‌های تصویرسازی برگزار شده بود اظهار کرد: ایران رتبه بیستم جهان را در تصویرسازی کتاب کودک و نوجوان دارد و این نشان دهنده ظرفیت خوب و قابل تامل تصویرگران ما در کشور است.

وی افزود: کودکان ما در حال حاضر مشتاق نوگرایی، خلاقیت و نوآوری هستند چرا که این فاکتورها لازمه جذب مخاطب برای کارهای تولیدی است و با همفکری و تعامل در جهت رفع آن‌ها گام‌های موثر برخواهیم داشت.

رییس حوزه هنری کودک و نوجوان ادامه داد: حوزه هنری برای رشد و گسترش هسته های هنری تلاش می‌کند و رویکرد این هسته‌های هنری افزایش سهم هنر انقلابی در تولیدات فرهنگی در سطح کشور است.

وی توجه به سند زیست بوم هر منطقه را در تولیدات فرهنگی مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: سند زیست بوم به عنوان نقشه عمل هر استان می تواند راهنمایی قابل اتکا برای شوراهای سیاست گذاری فرهنگی و هنری باشد که یکی از راه های جذب مخاطب هماهنگی تولیدات با فرهنگ و ساختار اجتماعی هر منطقه است.

جانباز ادامه داد: ساخت محتواهای مطابق با سلایق مختلف به توسعه مخاطب، که یکی از مهم ترین دغدغه های حوزه هنری است کمک شایانی می کند که باید این نکته را مد نظر داشت.

وی حوزه هنری را جزو فعالان جدی در عرصه تعلیم و تربیت کودک و نوجوان برشمرد و خاطرنشان کرد: در زمینه تولید انیمیشن سینمایی و سریالی، حوزه هنری جزو سه رتبه برتر در کشور است که انیمشن هایی مثل مسافری از گانورا، بچه زرنگ، لوتوپو، رویا سوار را تولید کرده است.

رییس حوزه هنری کودک و نوجوان گفت: نشر مهرک، تهیه چاپ و انتشار کتاب‌هایی با محتوای ادبیات غنی به سیاق کودک و نوجوان بر عهده دارد و قریب به هزار کتاب منتشر کرده است.

وی نقش شبکه های اجتماعی را در ایجاد کنش های نسل نوجوان بسیار پر رنگ دانست و افزود: متاسفانه جریان تربیتی ما در این حیطه بسیار ضعیف عمل کرده است؛ بنابراین نیازمند مشارکت با گروه های تربیتی در حوزه هنر و رسانه هستیم.

جانباز اظهار کرد: کتاب ۱۵ جلدی سرگذشت استعمار از مجموعه تولیدات حوزه هنری است که توسط رهبر معظم انقلاب مطالعه و معرفی شد.

وی همچنین ساخت سریال با محتوای ضد استعماری و برپایی کنسرت و سمفونی ضد استعماری دیگر فعالیت های حوزه هنری دانست و بیان کرد: حفظ و نگهداری جغرافیای استعمار نیز از دیگر موضوعات قابل تامل است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha