۶ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۳۹
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 85303982
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

چشمک سقوط به پاس گرگان و شهرداری گنبد؛ والیبال گلستان بر مدار ناکامی

گنبدکاووس- ایرنا- پاس گرگان و شهرداری گنبدکاووس، نمایندگان گلستان در لیگ برتر والیبال کشور با گذشت هفت هفته از شروع مسابقات در رده‌های دهم و یازدهم جدول رده‌بندی قرار دارند و هنوز نتوانسته‌اند انتظارات علاقمندان به این رشته را برآورده کنند.

به گزارش ایرنا، شهرداری گنبدکاووس فصل قبل با کسب نتایج ضعیف و شرکت‌نکردن در مرحله «پلی‌اوت» به لیگ دسته یک سقوط کرده بود و برای حضور دوباره در سطح اول والیبال کشور ناچار به خرید امتیاز یکی از تیم‌های لیگ برتری شد.

مسوولان باشگاه شهرداری گنبدکاووس شامل شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر برای حضور قدرتمند در فصل جدید مسابقات لیگ برتر والیبال ۳۵۰ میلیارد ریال بودجه تصویب کردند تا برخلاف فصل قبل، امسال جایگاه خوبی را در جدول ۱۴ تیمی لیگ به دست آورند.

با گذشت هفت بازی از شروع لیگ برتر تیم شهرداری گنبدکاووس تنها موفق به کسب ۲ پیروزی و در مقابل پنج باخت شده و هم اکنون با هفت امتیاز در جایگاه یازدهم جدول قرار دارد.

تیم شهرداری گنبدکاووس در بازی هفتم خود در خانه مقابل تیم مس رفسنجان با نتیجه سه بر یک شکست خورد تا حدود سه هزار تماشاگر حاضر در سالن المپیک این شهر با ناراحتی سالن را ترک کنند.

باخت‌های تیم شهرداری گنبدکاووس در فصل جدید لیگ برتر والیبال مقابل تیم‌های ایفاسرام اردکان، هورسان رامسر و پاس گرگان در خارج از خانه و سایپا و مس رفسنجان در خانه بود.

۲ پیروزی این تیم گنبدی هم مقابل شهرداری ارومیه در خانه و چادرملو اردکان در خارج از خانه و هر ۲ با نتیجه سه بر یک به دست آمد.

چشمک سقوط به پاس گرگان و شهرداری گنبد؛ والیبال گلستان بر مدار ناکامی
بازی والیبال شهرداری گنبد - مس رفسنجان

باخت شب گذشته تیم شهرداری گنبدکاووس به حریف نه چندان قدرتمند مس رفسنجان سومین شکست متوالی این تیم بود که هواداران و علاقمندان به این تیم را بیش از پیش نگران تکرار سرنوشت فصل قبل و سقوط به دسته پایین‌تر کرد.

اگرچه به اعتقاد برخی کارشناسان، مصدومیت ۲ بازیکن اصلی تیم شهرداری به خصوص فرهاد قائمی بازیکن نامدار و باتجربه این تیم در دست سوم و امید شمالی بازیکن جوان در دست چهارم شیرازه تیم شهرداری را در بازی مقابل مس از هم پاشاند اما برخی دیگر هم ضعیف بودن پاسور را از علت باخت‌های این تیم می‌دانند.

برخی معتقدند که «رحمان رئوفی» سرمربی جوان تیم شهرداری که شایستگی خود را در والیبال ساحلی اثبات کرده برای مربیگری در والیبال سالنی مناسب نیست و تیم شهرداری برای برون رفت از وضعیت فعلی به یک مربی بزرگ و به ششدانگ نیاز دارد.

تیم شهرداری بدشانسی آورد

با این حال سرمربی تیم والیبال شهرداری گنبدکاووس به ایرنا گفت: تیم ما امسال با بدشانسی مواجه شد و قبل از شروع فصل «سلیم چپرلی» یکی از بازیکنان خوب و تاثرگذار خود را به خاطر فرارسیدن دوره خدمت سربازی از دست داد.

رحمان رئوفی افزود: در شروع فصل هم ۲ بازی سخت خارج از خانه با ایفاسرام اردکان و هورسان رامسر داشتیم که در هر ۲ بازی باختیم پس از آن ۲ بازی متوالی را در خانه مقابل شهرداری ارومیه و در خارج از خانه چادرملو اردکان را شکست دادیم.

وی اضافه کرد: در سه بازی اخیر که ۲ تا در خانه و یک دیدار خارج از خانه داشتیم متحمل باخت شدیم که بخشی از آن بخاطر مسائل داوری، بخشی به دلیل مصدومیت بازیکنان حین بازی و بخشی هم به سبب اشتباهات فردی بازیکنان رخ داد.

رئوفی ادامه داد: در بازی دیشب و در دست نخست متاسفانه اشتباه داوری و نگرفتن خطای محرز بازیکن حریف در امتیاز ۲۵ سبب باخت ما در این گیم شد که این اقدام داور تمرکز بازیکنان شهرداری را بهم ریخت.

وی ادامه داد: انگار در شهر خودمان مهمان بودیم. هم باید با داور بجنگیم و هم با تیم حریف. خیلی راحت حق ما را خوردند. در امتیازات ۲۵ بر ۲۴ ست اول داور خطای مدافع حریف که دستش به آنتن خورد را نگرفت. برایم قابل هضم نیست که داور آن صحنه‌ای که درست جلوی چشمانش رخ داد را ندید.

چشمک سقوط به پاس گرگان و شهرداری گنبد؛ والیبال گلستان بر مدار ناکامی
رحمان رئوفی سرمربی تیم والیبال شهرداری گنبدکاووس

رئوفی بابیان اینکه مصدومیت فرهاد قائمی شدید است و حداقل ۲۰ روز این بازیکن را در اختیار نخواهیم داشت، اضافه کرد: وضعیت بازیکن جایگزین هم پس از نظر پزشکان اعلام خواهد شد.

وی همچنین درباره انتقاد از ضعیف بودن پاسور تیم شهرداری گنبدکاووس هم گفت: ۲ بازیکن این پست سال قبل از بهترین‌ها در لیگ برتر در تیم های خود یعنی ایفاسرام اردکان و پاس گرگان بودند اما امسال هنوز نتوانسته‌اند انتظارات را برآورده کنند.

سرمربی تیم شهرداری گنبدکاووس ادامه داد: با بازیکنان موجود تا نیم فصل ادامه می‌دهیم تا آن موقع نسبت به تقویت تیم اقدام کنیم.

وی گفت: برای تقویت روحی بازیکنان و کادر فنی هم انتظار داریم مسوولان باشگاه در صورت امکان با تزریق بخش دیگری از مطالبات اقدام کنند.

تیم پاس گرگان هم وضعیت خوبی ندارد

تیم پاس گرگان دیگر نماینده گلستان هم در لیگ برتر امسال شرایط بهتری نسبت به شهرداری گنبدکاووس ندارد اگرچه این تیم سه بُرد از هفت بازی قبلی خود دارد اما در امتیاز هفت با دیگر نماینده گلستان مساوی و در جدول یک پله از آن بالاتر است.

چشمک سقوط به پاس گرگان و شهرداری گنبد؛ والیبال گلستان بر مدار ناکامیچشمک سقوط به پاس گرگان و شهرداری گنبد؛ والیبال گلستان بر مدار ناکامی

تیم پاس گرگان در هفت بازی قبلی خود که در سه دیدار میزبان و چهار بازی خارج از خانه داشته است، موفق به کسب سه پیروزی مقابل نیان الکترونیک، پیکان و شهرداری گنبدکاووس و چهار شکست مقابل شهداب یزد، گیتی پسند اصفهان، فولاد سیرجان و هورسان رامسر شده است.

سنگدوبینی سرمربی تیم پاس گرگان پس از باخت به ورسان امسر گفت: حریف با سرویس‌های عالی ما را تحت فشار قرار داد. حمله اول ما را نیز از کار انداخت و پیروز بازی لقب گرفت. در گیم اول اختلاف امتیاز به صورتی شد که تحت فشار بودیم و تا زمانی که خواستیم امتیازات را جبران کنیم شرایط برای ما سخت شد.

اگرچه بازی‌های آینده ۲ نماینده گلستان در لیگ برتر والیبال بالاخص شهرداری گنبدکاووس به نسبت پاس گرگان سخت‌تر به نظر می‌رسد اما روند فعلی نتیجه‌گیری ۲ تیم تا حدود زیادی موجبات نگرانی هواداران را فراهم کرده است.

با این حال اگرچه قضاوت کردن تیم‌ها و نتایج کسب شده آنها در شروع فصل که هنوز فقط هفت هفته از آن گذشته، شاید زود باشد اما می‌توان با ارتقای روحیه بازیکنان و نیز تقویت تیم‌ها در نیم فصل به روند نتیجه‌گیری بهتر توسط نمایندگان گلستان در لیگ برتر والیبال امیدوار شد.

تیم شهرداری گنبدکاووس و پاس گرگان در هفته هشتم مسابقات لیگ برتر والیبال چهارشنبه هفته جاری و در خانه به ترتیب میزبان تیم‌های طبیعت و شهرداری ارومیه هستند.

استان گلستان حدود ۲ میلیون نفر جمعیت دارد و رشته والیبال در نزد مردمان این دیار بالاخص ترکمن‌ها علاقمندان زیادی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha