۶ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۱۱
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85304022
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

شناسایی هشت هزار و ۲۰۰ شهروند همدانی برای شرکت در دوره های سواد آموزی

همدان-ایرنا- معاون سوادآموزی استان همدان گفت: هشت هزار و ۲۰۰ نفر برای شرکت در دوره‌های مختلف نهضت سوادآموزی در همدان مورد شناسایی قرار گرفتند.

منوچهرتوسلی کیا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از این تعداد سوادآموز سه هزار و ۷۰۰ نفر برای دوره سوادآموزی، ۲ هزار و ۵۰۰ نفر برای دوره انتقال و ۲ هزار نفر نیز برای دوره تحکیم شناسایی شده اند که براساس برآوردی بی سوادان باقی مانده، حجم ابلاغی جهت پوشش در بین شهرستان و مناطق توزیع شده است.

وی ادامه داد: در سال گذشته آموزش هفت هزار و ۶۰۰ سوادآموز در همدان هدف‌گذاری شده بود که به پنج هزار و ۸۰۰ نفر آموزش ارائه شد.

معاون سوادآموزی استان همدان گفت: بر اساس دستورالعمل ابلاغی از سوی سازمان نهضت سواد آموزی، کلاس گذاری سال جاری از شهریور ماه آغاز و تا پایان آذر ادامه دارد.

توسلی کیا از افراد بی سواد و کم سواد واجد شرایط جامعه هدف ( ۱۰ تا ۴۹ سال ) دعوت کرد با ثبت نام، در کلاس‌های سواد آموزی شرکت و از نعمت سواد برخوردار شوند.

این مقام مسوول افزود: در سال جاری علاوه بر افراد ۱۰ تا ۴۹ سال، نام نویسی از واجدین شرایط گروه سنی ۵۰ تا ۶۰ سال نیز به میزان ۲۰ درصد از حجم ابلاغی (دوره سوادآموزی و انتقال) برای شهرستان ها و مناطق مجاز بوده و حداکثر ۲۰ درصد از سوادآموزان تایید نهایی شده هر آموزش دهنده می تواند از گروه سنی ۵۰ تا ۶۰ سال باشد.

وی اظهار کرد: اجرای طرح آموزش یارانه به سوادآموزان، طرح "نماز کلید بهشت" آموزش عملی نماز با هم افزایی ستاد اقامه نماز و طرح زنان و دختران روستایی بی سواد امسال در دستور کار سوادآموزی استان همدان قرار گرفته است.

معاون سوادآموزی استان همدان افزود: طرح خواندن با خانواده و طرح پشتیبان نیز با استفاده از ظرفیت اعضای خانواده فرد سوادآموز اجرا می شود و کتاب و نوشت افزار رایگان در اختیار وی قرار می گیرد.

توسلی کیا، از رشد ۱۱ پله ای سازمان سوادآموزی استان همدان در شاخص های ۲۱ گانه کشوری در سال جاری خبر داد و افزود: هر ساله براساس این شاخص ها سوادآموزی استان ها بررسی و رتبه بندی می شود.

وی اظهار کرد: سوادآموزی استان همدان سال جاری در ۶ شاخص کشوری رتبه اول را کسب کرده و نیز در طرح کاشت درخت توسط سوادآموزان به رتبه ۲ کشوری دست یافت.

معاون سوادآموزی استان همدان افزود: وضعیت سوادآموزی استان همدان در مجموع مثبت ارزیابی می شود و رییس سازمان سوادآموزی کشور و معاون وزیر از استاندار و اعضای شورای پشتیبان قدردانی کردند.

توسلی کیا با بیان اینکه هم اکنون ۲ هزار ۲۰۰ نفر آموزش دهنده با سوادآموزی استان همدان همکاری می کنند،گفت: براساس تفاهم نامه با سایر دستگاه های اجرایی مقرر شده از ظرفیت دانشگاه فرهنگیان، حوزه علمیه، بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره)، ستاد اقامه نماز، فنی و حرفه ای و دانشگاه علوم پزشکی در شناسایی و جذب بی سوادان استفاده شود.

به گزارش ایرنا، بر اساس نتایج حاصل از سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، جمعیت استان همدان یک میلیون و ۷۳۸ هزار و ۲۳۴ نفر است که تعداد افراد بیسواد در استان حدود ۴۹ هزار نفر اعلام شده است و هم اکنون با آموزش‌های داده شده، مهاجرت و فوت، حدود ۱۶ هزار نفر بیسواد در استان پیش بینی می شود.

سازمان نهضت سواد آموزی در هفتم دی ۱۳۵۸ با فرمان امام خمینی(ره) تشکیل شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha