نوسازی تاکسی‌های فرسوده پایتخت در انتظار عملی شدن تعهد ایران خودرو

تهران بزرگ - ایرنا - مدیر اداره نوسازی ناوگان سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران،گفت: طرح نوسازی ناوگان تاکسیرانی از تیر ماه امسال آغاز شده و درصورتی که ایران خودرو به تعهد خود عمل کند، پنج هزار دستگاه تاکسی فرسوده از ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت خارج می‌شود.

امین رهبر روز سه‌شنبه درخصوص جزییات طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده به خبرنگار ایرنا اعلام کرد: این طرح با همکاری صندوق کارآفرینی امید و به صورت پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومان برای دارندگان ون فرسوده و ۱۵۰ میلیون تومانی برای دارندگان سایر خودروها با کارمزد هشت درصد و مدت بازپرداخت ۶۰ ماهه با سه ماه تنفس ادامه دارد.

وی افزود: تاکنون یک هزار و ۲۰۰ خودرو به متقاضیان تحویل شده، همچنین ۴۶۶ متقاضی در انتظار دریافت خودرو هستند و پرونده ۳۰۰ متقاضی تکمیل شده و در انتظار صدور پیش فاکتور از سوی شرکت ایران خودرو است که متاسفانه با توجه به پیگیری‌های انجام شده شرکت ایران خودرو در آبان ماه برای متقاضیان طرح نوسازی ناوگان پیش فاکتوری را صادر نکرده که این اتفاق عملا نوسازی ناوگان را دچار اختلال خواهد کرد.

مدیر اداره نوسازی ناوگان سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران ادامه داد: طبق آیین نامه ماده هشت قانون هوای پاک اگر تاکسی ۲ بار از تست‌های معاینه فنی مردود شود آن تاکسی فرسوده است و باید از فعالیت خارج شود اما ملاک ما برای ثبت نام در طرح نوسازی ناوگان سن بالای ۱۰ سال است که باید اعلام کنیم ۵۰ درصد ناوگان تاکسیرانی تهران در سن بالای ۱۰ سال هستند.

به گفته رهبر، با فراخوان برگزار شده از سوی ستاد نوسازی و اسقاط خودرو فرسوده ارزش گوهای اسقاط و لاشه تاکسی‌های فرسوده نسبت به قبل افزایش ۴۰ درصدی داشته همچنین تاکسیرانان می‌توانند برای مشاهده مراکز اسقاط منتخب با مراجعه به سایت nnhk.ir از ارزش اسقاط و کسورات اطلاع پیدا کنند همچنین متقاضیان برای ثبت نام نوسازی ناوگان می‌توانند از شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸ تا ۱۱ صبح به سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران مراجعه کنند.

نوسازی تاکسی های فرسوده پایتخت در انتظار عملی شدن تعهد ایران خودرو

رهبر درخصوص قیمت گذاری خودروهای فرسوده در طرح جایگزینی نیز اظهار کرد: خودروهای فرسوده سمند و پژو ۹۸ میلیون تومان، ون‌ها ۱۹۰ میلیون تومان همچنین روآ و پراید ۸۷ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده که ارزش افزوده‌ ای برای رانندگان تاکسی ایجاد می‌کند اما مشکل این است که شرکت ایران خودرو عملا به تعهدات خود عمل نکرده و پیش‌فاکتور صادر نمی‌کند.

وی یادآور شد: تاکسی جزو حمل و نقل عمومی محسوب می‌شود و همه آحاد جامعه از آن استفاده می‌کنند بنابراین باید برای نوسازی این ناوگان همه مسوولان مربوطه دست به دست هم بدهند و به جای اینکه فقط بدنبال سود مالی باشند قدری هم به رسالت اجتماعی توجه کنند.

به گزارش ایرنا، حدود ۷۰ هزار تاکسی در تهران فعال است که حدود نیمی از این ناوگان فرسوده بوده و نیاز به نوسازی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha