طرح ملی "دادرس" در  ۴۰۰ مدرسه مازندران آغاز شد

ساری - ایرنا - دوازدهمین دوره طرح ملی دادرس (دانش‌آموز آماده در روزهای سخت) روز یکشنبه در ۴۰۰ مدرسه مازندران با نواختن این زنگ در مدرسه دخترانه بلوری آمل آغاز شد.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر مازندران در حاشیه مراسم آغاز این طرح به خبرنگار ایرنا، گفت: در این طرح با همکاری امور جوانان جمعیت هلال احمر، مهارت‌های ضروری برای مواجه شدن با حوادث مانند پناه‌گیری، کمک به مصدومان، احیای قلبی و ریوی و پانسمان به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود.

لیلی احمدی افزود: این طرح در ۴۰۰ مدرسه مازندران که کانون دانش‌آموزی هلال احمر را راه‌اندازی کرده‌اند آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود حدود هفت هزار دانش‌آموز مقاطع متوسطه اول و دوم مشارکت و آموزش‌های لازم را در این طرح فرا بگیرند.

طرح ملی "دادرس" در  ۴۰۰ مدرسه مازندران آغاز شد

وی ادامه داد: اجرای این طرح در هر مدرسه با حضور مربیان آموزش دیده جمعیت هلال احمر آغاز می‌شود و پس از تدریس سرفصل‌ها و آزمون درون‌مدرسه‌ای گروه‌های منتخب به مسابقات صعود می‌کنند.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر مازندران اظهار کرد: آماده‌سازی جامعه در برابر مخاطرات به منظور کاهش آثار آسیب‌های ناشی از حوادث در چرخه مدیریت بحران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با بیان این‌که آموزش، تربیت و آگاه‌سازی دانش‌آموزان و خانواده آنان از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: پس از آموزش این مبانی، عینی‌سازی و ارائه اطلاعات و کسب تجربه در فضای شبیه‌سازی شده در فراگیری بیشتر و تعمیق داشته‌های تئوری، بسیار موثر و مهم است.

طرح ملی "دادرس" در  ۴۰۰ مدرسه مازندران آغاز شد

احمدی ادامه داد: افزایش ایمنی و کاهش خطرپذیری مدرسه یکی از اهداف این طرح است. دانش‌آموزان در طول سال تحصیلی دوره‌های آموزشی امداد و کمک‌های اولیه را می‌گذرانند و پس از آن در طرح کاربینی میدانی عملیاتی دادرسان که فصل تابستان در پایگاه‌های امداد و نجات و شعب جمعیت هلال احمر استان برگزار می‌شود، شرکت خواهند کرد.

وی افزود: برگزاری ۱۱ دوره از اجرای طرح دادرس برای ارتقای سطح آمادگی دانش‌آموزان تاثیر زیادی داشته است.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر مازندران گفت: المپیاد ملی دانش‌آموز آماده در روزهای سخت نیز با هدف افزایش سطح ایمنی و خطرپذیری مدارس و مقابله با حوادث و بلایای طبیعی در روزهای سخت، برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، دادرس مخفف «دانش‌آموزان آماده در روزهای سخت» است که سازمان جوانان جمعیت هلال احمر با همکاری وزارت آموزش و پرورش این طرح را با هدف خود امدادی، دگر امدادی، ترویج فرهنگ نوع‌دوستی، کمک به دیگران و نهادینه‌سازی این فرهنگ بین جوانان و به‌ ویژه دانش‌آموزان برگزار می‌کند.

این طرح که با امضای تفاهم‌نامه‌ای میان معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش با سازمان جوان هلال‌ احمر تدوین شد، به دنبال آموزش دانش‌آموزان برای روزهای سخت و افزایش‌ توانمندی آن‌ها برای مقابله با حوادث و بحران‌هایی است که پیش روی آن‌ها رخ می‌دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha