۱۷ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۳۶
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85315619
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روند دسترسی بوشهر به شبکه ریلی کشور نیازمند شتاب بخشی است

بوشهر-ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: طرح راه آهن بوشهر- شیراز بعد از ۲۴ سال توقف، با پیگیری‌های انجام شده در دولت آیت الله رئیسی و همچنین عنایت مقام معظم رهبری با اختصاص اعتبار ارزی آغاز به کار آن به شکل جدی محقق شده که انتظار می‌رود در ادامه نیز مسئولان استانی و ملی برای سرعت بخشی به این طرح راهبردی اهتمام جدی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، "آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری" در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر بوشهر اظهار کرد: این راه آهن باید از بوشهر به عسلویه، بندر عباس و مکران و همچنین از شمال استان به خوزستان، شلمچه، بصره و لاذقیه متصل شود تا هم خط مرکزی کشور به استان متصل شود و هم خط ریلی مقاومت اجرا شود.

وی بیان کرد: با تحقق این طرح بزرگ بدون تردید مردم منطقه از مزیت‌های فراوان این طرح فوق العاده راهبردی برخوردار می‌شوند.

خطیب نماز جمعه بوشهر در ادامه با اشاره ۱۹ آذر روز حقوق بشر عنوان کرد: این روز از سوی جهان استکبار روز سوگواری حقوق بشر است چرا که کشورهایی که خود را حامی حقوق بشر دانسته و آن را تبلیغ می‌کنند جنایتکارانی هستند که خود حقوق بشر را زیر پا گذاشتند.

وی اضافه کرد: کشورهای استکباری و در صدر آنها آمریکا، رژیم صهیونیستی، انگیس و برخی از کشورهای اروپایی از جمله کشورهای نقض کننده حقوق بشر هستند.

صفایی بوشهری ادامه داد: اکنون در جریان نبرد غزه برخی از این کشورهای مدعی حقوق بشر، نه تنها سخنی در برابر این ظلم وحشیانه نگفتند بلکه از رژیم صهیونیستی برای حمله به نوار غزه حمایت می‌کنند.

وی گفت: اکنون به نوعی جهان دچار تحریف و وارونگی واژه‌ها شده و حقوق بشر در دست ناقضان حقوق بشر است که به اسم حقوق بشر علیه این حقوق فعال هستند.

صفایی بوشهری ادامه داد: امید است بزودی با این حرکت‌های انقلابی در جهان و روشنگری با جهاد تبیین ابتدا ماهیت جنایتکاران روشن و بعد حقوق بشر دینی و اسلامی مبتنی بر عدل و انصاف در جهان محقق شود.

وی یادآور شد: رژیم صهیونیستی در آتش بس نوار غزه نیز بارها این آتش بس را نقض و پس از آن نیز حمله‌هایی وحشیانه علیه مردم مظلوم و بی گناه فلسطین و حتی مرکزهای درمانی انجام شد.

امام جمعه بوشهر عنوان کرد: بدون تردید مقاومت فلسطین در پایان پیروز سربلند و سرافراز این نبرد است و کسانی که از رژیم اشغالگر حمایت و یا در برابر جنایت‌های آن سکوت پیشه می‌کنند روسیاهان تاریخ خواهند بود.

صفایی بوشهری همچنین با بزرگداشت ۱۶ آذر روز دانشجو ادامه داد: دانشجو و دانشگاه از ارکاران مهم مدیریت در شرایط کنونی و آینده نظام است.

امام جمعه بوشهر تاکید کرد: توجه به دانشگاه، استادان و دانشجو رشد در عرصه‌های مختلف علم و فناوری و تولید محصول فناورانه نگاهی راهبردی برای پیشرفت در عرصه‌های مختلف ملی و فراملی است.

صفایی بوشهری اضافه کرد: علم اقتدار آفرین است و بخش قابل توجهی از این علم و مرجعیت علمی در دانشگاه‌ها قرار دارد به همین خاطر توجه به دانشگاه نگاهی راهبردی است.

وی گفت: بهبود وضعیت خوابگاه‌ها، اعطا تسهیلات برای تحصیل و تامین تجهیزات بروز دانشگاه، بسترسازی برای انتخاب رشته مناسب برای هر جغرافیا حسب آمایش نیاز آن منطقه و بکارگیری دانش‌اموختگان دانشگاهی در مرکزهای موردنیاز کار بزرگی است که باید انجام شود چراکه در غیر این صورت کشور در عرصه‌های مختلف نظری و علمی دچار مشکل خواهد شد.

در این آیین نمازگزاران بوشهری به پیکیر پاک و مطهر شهید گمنام حاضر در مصلی نماز جمعه شهر بوشهر ادای احترام کردند.

پنج شهید خوشنام دفاع مقدس روز چهارشنبه هفته گذشته در فرودگاه بوشهر مورد استقبال قرار گرفتند که هر کدام از آنان در مناطق مختلف استان تشییع و تدفین می‌شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha