"حق وتو "چراغ سبزی برای ادامه جنایت علیه بشریت است

بوشهر- ایرنا - خطیبان نماز جمعه شهرهای مراکز شهرستان‌های استان بوشهر با انتقاد از حق وتو آمریکا برای جلوگیری اعمال آتش بس در نوار غزه اعلام کردند : ناکارامدی نهادهای بین المللی چراغ سبزی برای ادامه جنایت استکبار و رژیم نژاد پرست صهیونیستی علیه بشریت است.

بوشهر

امام جمعه موقت بوشهر گفت: راه آهن بوشهر- فارس از مطالبات دیرینه مردم و نقش مهمی در توسعه اقتصادی دارد که با اهتمام دولت در تامین منابع روند اجرای آن باید سرعت بخشی شود.

حجت الاسلام علی اکبر اسماعیلی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر بوشهر با اشاره توجه ویژه دولت به مسئله راه آهن بوشهر اظهار کرد: با توجه به اینکه اعتبارات لازم از نفت به این طرح مهم اختصاص یافته انتظار می‌رود مسئولان استانی و ملی برای سرعت‌بخشی به این طرح اهتمام جدی داشته باشند.

وی افزود: بدلیل وابسته بودن معیشت شمار زیادی از مردم مناطق ساحلی استان بوشهر به کالای همراه ملوان " ته لنجی " محدودیت های ایجاد شده دراین زمینه مشکل ساز شده بود.

امام جمعه موقت بوشهر یادآورشد: در همین راستا تدبیر و درایت مسئولان برای حل مسئله واردات کالای همراه ملوان قابل قدردانی است.

اسماعیلی ادامه داد: سازمان‌های جهانی در موضوع نوار غزه از گذشته منفورتر شدند چرا که بر خلاف خواسته جهانیان در قبال جنایت‌های رخ داده واکنش قابل قبولی نداشتند.

وی تصریح کرد: فلسطین امروز مسئله نخست دنیای اسلام است طوریکه اکنون علاوه بر مبحث نظامی بعد دیگری در جهان به نفع مقاومت اسلامی در حال شکل گیری است که آن هم پیروزهای آسمانی و اعتقادی مقاومت اسلامی است.

اسماعیلی افزود: در نبرد غزه، آمریکا مانع از اعمال آتش بس شده تا با موضوعی به نام حق وتو به ناحق ظلم آشکاری به مردم فلسطین شود.

امام جمعه موقت بوشهر تصریح کرد: بین فلسطینیان ذره‌ای ناامیدی و یاس و خمودگی وجود ندارد که نشان از اعتقادی بین خدا و بنده است که منجر به جان فشانی فلسطینی‌ها شده است.

وی اظهار کرد: موضوع غزه فرق انسان ساخته شده در مکتب اسلام و جهان غرب را برای جهانیان آشکار کرده است.

جم

امام جمعه جم گفت: با توجه به مطالبه مردم شهرستان انتظار می‌‎رود راه اندازی مجدد فرودگاه جم با جدیت بیشتری دنبال شود.

به گزارش خبرنگار خبرنگار ایرنا، " حجت الاسلام محمد محمدی " در جمع نماز گزاران جمی با تسلیت شهادت جانسوز حضرت صدیقه اطهر (س) اظهار کرد: راه اندازی مجدد فرودگاه جم باتوجه به وجود زیرساخت های آن نیازمند پیگیری جدی در مرکز کشور و از طریق وزارت راه و شهرسازی است.

وی با تاکید بر ترویج سبک زندگی فاطمی افزود: دشمن شناسی، ساده زیستی، عفت و حیا، ایثار، مشارکت در امور اجتماعی، عبودیت و بندگی و امانت داری از ویژگی‌های باز حضرت زهرا (س) است.

امام جمعه جم با اشاره به مراسم استقبال از شهدای گمنام در نقاط مختلف اضافه کرد: شهید به ما نیاز ندارد و ما نیاز داریم تا در ادامه حیات خود به حیات طیبه شهدا وصل شویم.

وی افزود: خنثی‌سازی تحریم تنها از طریق بازتعریف نقش ایران در نظم آینده امکان‌پذیر است.

محمدی عنوان کرد: در یک جهان غیر قطبی شده، پدیده‌هایی نظیر تحریم، سکوهای مالی و بانکی و زنجیره‌های ارزش جهانی و منطقه‌ای شکلی متفاوت از شرایط کنونی خواهند داشت به طوری که قدرت بلوک غرب برای اعمال تحریم کاهش می‌یابد و همین امر بازتعریف نقش در عرصه بین‌الملل را به امری در دسترس برای ایران تبدیل کرده است.

وی با اشاره به پیام‌های وتوی قطعنامه شورای امنیت افزود: ناکارآمدی و بی‌مصرفی نهادهای بین‌المللی، چراغ سبز برای جنایات بیشتر، بن‌بست راهبردی صهیونیست‌ها، تشدید نفرت جهانی از آمریکا از این پیام‌ها است.

محمدی با گرامیداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه افزود: به فرموده امام خمینی (ره)، دانشگاه و حوزه‌های علمیه و روحانیون می‌توانند دو مرکز برای پیشرفت های کشور و جلوگیری از انحرافات و انحطاط‌ها باشند.

تنگستان

امام جمعه اهرم مرکز شهرستان تنگستان گفت:در راستای معرفی مفاخر این شهرستان مستند سازی و بررسی علمی و پژوهشی آثار بزرگان ، عالمان و شخصیت‌های جهادی تنگستان ضروری است .

" حجت الاسلام حبیب پهلو زاده " در خطبه های نماز جمعه اهرم اظهار کرد: اگر بخواهیم از مشکلات اجتماعی، سیاسی و اقتصادی عبور کنیم باید حوزه و دانشگاه در میدان راهبری جامعه نقش اصلی را ایفا کنند.

وی افزود: دانشگاه نباید ابزار دست احزاب باشد و حوزه هم باید انقلابی بماند تا از انحراف‌ها و تحریف‌ها جلوگیری کند.

امام جمعه اهرم یادآورشد: بدون تردید وقتی حوزه‌ای که مبانی انقلاب را تثبیت نکند و گفتمان‌های انقلاب را تبیین نکند جامعه دچار تحریف و انحراف می‌شود.

پهلوزاده اظهار کرد: چنانچه دانشگاه و حوزه در مسیر تعالی علمی جامعه و تحریف زدایی، گفتمان سازی نکنند در گرداب عقب ماندگی گرفتار و ابزار دست مستکبران عالم خواهند شد.

دشتستان

امام جمعه برازجان مرکز شهرستان دشتستان گفت: مسؤولان برای رفع کمبود شیر خشک در بازار تلاش کنند.

" حجت‌الاسلام حسن مصلح " در خطبه‌های نماز جمعه برازجان اظهارکرد: کمبود شیر خشک در بازار باعث نارضایی مردم شده و رویکرد فروش با کدملی هم در حل این معضلی تاثیری نداشته است.

امام جمعه برازجان با تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) افزود: زندگی جهادی فاطمه زهرا (س) بسیار عظیم و فوق‌العاده و بی‌نظیر است و در ذهن بشر یک نقطه درخشان و استثنایی است.

مصلح تصریح کرد: زندگی فاطمه زهرا (س) اگر چه کوتاه بود اما این زندگی از جهت جهاد و مبارزه، تلاش و کار انقلابی، صبر انقلابی، سخنرانی و دفاع از نبوت و امامت بسیار اثرگذار بوده است.

وی با اشاره به روز وحدت حوزه و دانشگاه افزود: باید دانشجو و طلبه، حوزه و دانشگاه، روحانی و روشن‌فکر تحصیل‌کرده، در کنار هم، به سمت یک هدف حرکت کنند.

مصلح همچنین با اشاره به پیام‌های وتوی قطعنامه شورای امنیت گفت: وتو مصداق بارز قانون جنگل است؛ قانون ظالمانه‌ای که بیش از ۷۰ سال، درست در جایی که پای بازدارندگی اشغالگران و جنایتکاران به میان می‌آید، توسط اعضای پنج‌گانه و بویژه آمریکا به کار گرفته می‌شود.

وی یادآورشد: نتیجه وتوی قعطنامه شورای امنیت موجب خشم افکار عموی از صهیونیست‌ها و تشدید نفرت جهانی از ایالات متحده آمریکا خواهد شد.

گناوه

امام جمعه گناوه گفت: وحدت حوزه و دانشگاه در برهه کنونی باعث ناامیدی و شکست توطئه های دشمنان و استکبار جهانی می شود.

" حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی " در خطبه های نمازجمعه این هفته گناوه اظهار کرد: وحدت حوزه و دانشگاه به معنای وحدت در هدف باید باشد زیرا که یکی از توطئه‌های استکبار این بود که در دولت‌ها و دانشگاه‌های اسلامی دین زدایی شود.

وی افزود: وقتی که وحدت در هدف توسط دانشگاه و حوزه ایجاد شد ما می‌توانیم به آن اهداف بزرگی که ترسیم کننده آینده انقلاب و نظام است، بهتر و بیشتر دست یابیم.

رکنی حسینی با گرامیداشت فرارسیدن سالروز شهادت مفتح، افزود: یک دانشگاهی و حوزوی باید بیشتر حامی نظام اسلامی بوده و نسبت به انقلاب مسئولیت پذیر باشد.

امام جمعه گناوه بیان کرد: باید قدر داشته‌های خود را بدانیم و بتوانیم از این ۲ مرکز عظیم علمی که می تواند کشور را از نابسانمانی ها نجات دهد، استفاده ببریم.

وی با اشاره به حمایت های آمریکا از رژیم غاصب و کودک کش اسرائیل ، گفت: آمریکا در شورای امنیت بیش از ۴۰ بار از حق وتوی خود استفاده کرده است که معنایش ناکارآمدی و مصرفی بودن نهادهای بین المللی است.

رکنی حسینی افزود: وتوی آمریکا چراغ سبزی برای جنایات بیشتر اسرائیل غاصب در غزه است.

امام جمعه گناوه باعرض تسلیت شهادت تعدادی از نیروهای فراجا در شهرستان راسک سیستان و بلوچستان، گفت: دشمنان با این چنین حرکات ناجوانمردانه نمی توانند به اهدافشان برسند و سربازان نظام و کشور همیشه آماده هستند جان خود را برای امنیت و آرامش کشور فدا می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha