۶ هزار و ۸۰۰ فرصت شغلی در واحدهای صنعتی آذربایجان‌غربی ایجاد شد

ارومیه- ایرنا- معاون امور صنایع اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با اشاره به ورود ۱۱۵ واحد صنعتی با اخذ پروانه بهره برداری به چرخه تولید طی امسال در استان گفت: با راه اندازی این واحدها ۶ هزار و ۸۰۰ فرصت شغلی در شهرستان های مختلف ایجاد شده است.

احسان جوی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای بهره‌برداری از این واحدها بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر ۲ هزار و ۸۸ واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری معتبر در استان وجود دارند که برای بهره برداری از این واحد ها بیش از ۱۳۱ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام و زمینه اشتغال مستقیم برای ۶۲ هزار و ۱۱۵ نفر فراهم شده است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه ۷۵۶ فقره جواز تأسیس جهت احداث واحدهای جدید تولیدی صنعتی در استان صادر شده است.

معاون امور صنایع اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه برای احداث و راه اندازی ۷۵۶ واحد تولیدی صنعتی جدید در استان بیش از ۲۸۵ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی انجام شده است، اضافه کرد: پیش بینی می‌شود با راه اندازی و آغاز به کار این واحدهای صنعتی زمینه اشتغال مستقیم برای ۱۹ هزار و ۶۶۸ نفر فراهم شود.

جوی با بیان اینکه در حال حاضر ۲ هزار و ۵۴۹ طرح صنعتی دارای جواز تأسیس معتبر در استان وجود دارد که در حال تکمیل و تجهیز برای بهره برداری هستند، گفت: برای ایجاد و تکمیل این طرح‌ها بیش از ۹۸۵ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده است که پیش بینی می‌شود با بهره‌برداری از این واحدهای صنعتی زمینه اشتغال مستقیم برای ۶۹ هزار و ۳۴۶ نفر فراهم شود.

وی افزود: از ابتدای سال جاری با انجام طرح‌های مختلف در راستای تحقق شعار سال جهت افزایش تولید و احیای واحد های راکد و نیمه فعال استان به ویژه اجرای یکشنبه های حمایت از تولید ۳۴ واحد صنعتی غیر فعال احیا و به چرخه تولید بازگردانی شده است که زمینه اشتغال در این واحدها برای ۳۰۹ نفر فراهم شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha