پیگیری‌های استاندار سمنان در پایتخت؛ ارتقای تجهیزات درمانی تا الحاق زمین

سمنان - ایرنا - استاندار سمنان گفت: افزایش سهمیه تسهیلات مشاغل خانگی، ارتقای تجهیزات درمانگاه‌های تامین اجتماعی، تخصیص اعتبار و الحاق زمین برای نهضت ملی مسکن، از جمله آخرین موارد پیگیری شده در دیدار با مسوولان ملی در تهران است.

سیدمحمدرضا هاشمی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دوشنبه هر هفته مشکلات و مسایل استان سمنان در تهران در دیدار با مسوولان وزارتخانه‌ای پیگیری می‌شود و دیروز بیستم آذرماه مسایل این استان با حضور معاونان وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی و وزارت راه و شهرسازی بررسی شد.

استاندار سمنان ادامه داد: سهمیه تسهیلات مشاغل خانگی برای این استان در مرحله نخست یکهزار و ۱۴۰ میلیارد ریال بود که با افزایش ۳۰۰ میلیارد ریالی سهمیه استان سمنان به یکهزار و ۴۴۰ میلیارد ریال افزایش یافت.

وی اضافه کرد: هشت بانک عامل در استان سمنان موظف به پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی مربوط به امسال هستند که تا کنون ۸۵۰ میلیارد ریال به متقاضیان واجد شرایط پرداخت شد.

استاندار سمنان گفت: ارتقا و توسعه تجهیزات درمانگاه‌های تحت پوشش تامین اجتماعی در این استان از جمله موارد پیگیری شده در دیدار با رییس این سازمان بود.

وی بیان کرد: استان سمنان به دلیل موقعیت جغرافیایی و همجواری با هشت استان و قرارگیری در مسیر زائران امام رضا(ع) سالانه معبر ۱۸ میلیون مسافر است که بهبود خدمات بهداشتی و درمانی متناسب با این حجم از مسافر یک ضرورت است.

استاندار سمنان اظهار کرد: تعیین تکلیف در زمینه خانه‌های مسکن مهر کوثر و فدک در شاهرود از جمله موارد پیگیری شده در دیدار با معاونان وزارت راه و شهرسازی بود.

وی اضافه کرد: خانه‌ها مربوط به مسکن مهر کوثر و فدک در شاهرود سال‌ها در بخش‌هایی بلاتکلیف است و آسانسور ندارد که اعتبار برای تکمیل درنظر گرفته شد و با پیگیری‌ها، اعتباری به تازگی افزوده شد.

پیگیری‌های استاندار سمنان در پایتخت؛ ارتقای تجهیزات درمانی تا الحاق زمین

استاندار سمنان با بیان اینکه ۱۹‌ هزار خانه در قالب نهضت ملی مسکن در استان سمنان به صورت ویلاسازی و آپارتمانی در حال ساخت است، افزود: الحاق زمین در شهر جدید ایوانکی، ۲۰۰ هکتار در سمنان و ۲۰۰ هکتار در شاهرود از دیگر ضرورت‌های استان در دیدار با معاونان وزارت راه و شهرسازی بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، استان سمنان که به دارالمرحمه معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است و با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

این خطه از جانب شمال به استان‌های خراسان شمالی، گلستان و مازندران، از جنوب به استان‌های خراسان جنوبی و اصفهان، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به استان‌های تهران و قم محدود است؛ بر این پایه و به دلیل موقعیت جغرافیایی همجواری با پایتخت و هفت استان مهم کشور، این استان از اهمیت زیادی برخوردار است.

استان سمنان با هشت شهرستان و بر پایه برآورد مرکز آمار ایران در سال ۱۴۰۰، در مجموع ۷۵۷ هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت دارد که از این شمار، بیش از ۲۰۰ هزار نفر ساکن مرکز استان هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha