«بچه زرنگ» برای دانش آموزان قشمی اکران ویژه می شود

قشم - ایرنا - مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از اکران ویژه و سیار پویانمایی سینمایی بچه زرنگ پر فروش ترین فیلم کودک تاریخ سینمای ایران برای دانش آموزان جزیره قشم خبر داد.

حامد علامتی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، در پاسخ به این سوال که مهم ترین برنامه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای افزایش نرخ مطالعه در میان کودکان و نوجوانان چیست، افزود: پایه و اساس کار این کانون کتاب است، ما کارمان را با کتاب شروع می کنیم، ادامه می دهیم و با آن به پایان می رسانیم.

وی ادامه داد: هر کاری که در زمینه فیلم، نمایش، پویانمایی، داستان، رُمان، هنرهای تجسمی، قصه خوانی، قصه گویی در این کانون انجام می شود محور آن کتاب است، بنابراین افزایش نرخ مطالعه به روش های هنری و هنرمندانه یکی از اهداف اصلی و راهبردی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

«بچه زرنگ» برای دانش آموزان قشمی اکران ویژه می شود

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به اینکه به تازگی طرح بزرگ «پویش ملی کتاب‌ خوانی» را در کشور آغاز کرده ایم، گفت: این طرح خانواده محور بخش های مختلفی از چند دوره تا چند ساعت دارد و تا خرداد ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت.

علامتی توضیح داد: در اجرا و برگزاری این طرح تهیه فیلم‌ های کوتاه، پادکست، نماهنگ کتاب صوتی، خوانش کتاب از سوی اعضای خانواده برای دانش‌آموز، عکاسی از کتابخانه‌های خانگی، برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی و ارایه کتاب‌های کودک و نوجوان با تخفیف‌های ویژه در سایت فروش کانون به مناسبت‌های مختلف از جمله برنامه‌هایی است که برای اجرای گسترده‌تر و فراگیر این پویش در سراسر کشور پیش‌بینی شده است.

وی همچنین از تولید سه میلیون جلد کتاب جذاب کودک و نوجوان در دولت سیزدهم خبر داد و افزود: سیاست ما در این حوزه تولید، توزیع، ترویج و خرید کتاب است و اینگونه نیست که این کانون رقیب ناشرین باشد.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اضافه کرد: این کانون به عنوان متولی و دست اندرکار تولید کتاب های جذاب کودک و نوجوان از این حوزه حمایت می کند و تمامی این اقدامات برای افزایش نرخ مطالعه در بین کودکان و نوجوانان ایرانی برنامه ریزی شده است.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در پاسخ به این سوال که کانون چه برنامه های برای ترویج قصه و قصه گویی دارد، اظهار کرد: سیاست این کانون مردمی سازی و عمومی سازی قصه و قصه گویی است و قصه باید در دسترس همگان باشد و این شدنی است.

وی با بیان اینکه در این راستا همزمان با شب یلدا (۳۰ آذر) آیین اختتامیه بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی «با قصه لبخند بسازیم» را در شهر یزد برگزار خواهیم کرد، تصریح کرد: امسال در این جشنواره بین المللی ۱۷ هزار و ۵۳۶ قصه در بخش‌های مختلف کلاسیک و مدرن، آیینی سنتی، قصه‌گویی با زبان اشاره، قصه‌های ۹۰ ثانیه و قصه‌گویی بین‌المللی از کشورهای آرژانتین، هند، ترکیه، اسکاتلند، تانزانیا، انگلیس، مالزی، آفریقای جنوبی، کنیا، اوگاندا، لبنان و فرانسه شرکت کردند.

علامتی در پاسخ به این سوال که چه برنامه ای برای راه‌اندازی و حمایت از ایجاد انجمن‌های تخصصی و باشگاه قصه‌گویان ایران دارید، گفت: انجمن های تخصصی به عنوان ورودی این کار در استان ها شکل می گیرند و یک پله پیشرفته تر آنها باشگاه می شود که اکنون که باشگاه قاف (قله‌ های ادبیات و فرهنگ) را راه اندازی کرده ایم که در این باشگاه کار استمراری انجام می دهیم و سه سال طول می کشد تا بتوانیم استعدادهای که در این انجمن ها کشف شده در این باشگاه ها تداوم پیدا کند و تربیت شوند.

وی در پاسخ به این سوال که چه برنامه ای برای رساندن محصولات کانون به دست همه کودکان ایران به ویژه کودکان جزیره قشم دارید، گفت: محصولات این کانون به چند بخش تقسیم می شوند که در حوزه محصولات فیزیکی آن می توانیم فروشگاه هایی را در کانون پرورش فکری شهر قشم بر پا و کتابخانه‌ های سیار خودرویی کانون را به مناطق روستایی این جزیره اعزام کنیم.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اعلام کرد: ان شاء الله تا پایان سال تریلی سیار نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با هدف ایجاد فضای شادی و نشاط میهمان کودکان روستاهای بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس خواهد شد.

بچه زرنگ ماجرای پسر بچه‌ای به نام محسن است که خود را ابر قهرمان می‌ داند و در یک اتفاق نادر، به جنگلی اسرار آمیز قدم می گذارد و با حیوانات منقرض شده ایران مواجه می‌ شود، این آغاز یک ماجرای پیچیده برای نجات آخرین ببر ایرانی است.

«بچه‌زرنگ» به تهیه کنندگی حامد جعفری از پنج مهر در سالن‌های سینمای سراسر کشور در حال اکران است و در مدت دو ماه از آغاز اکران، توانست رکورد پرمخاطب‌ترین انیمیشن تاریخ سینمای ایران را بزند.

این رکورد پیش از این در اختیار انیمیشن سینمایی «فیلشاه» اثر قبلی گروه «هنرپویا» کمپانی سازنده «بچه‌زرنگ» بود که در حدود ۱ میلیون و ۲۵۰ هزار مخاطب داشته است.

بچه‌زرنگ محصول تیمی ۲۵۰ نفره از هنرمندان در گروه هنرپویاست که در تیم کارگردانی بهنود نکویی، هادی محمدیان و محمدجواد جنتی و در تیم نویسندگان علی رمضان حضور داشته است.

همچنین هومن حاجی عبداللهی صداپیشه شخصیت «ببری» کاراکتر مکمل فیلم را بر عهده دارد و سعید شیخ‌زاده مدیر دوبلاژ فیلم است.

جواد پزشکیان، هدایت هاشمی، میرطاهر مظلومی، ژرژ پطروسی، مینا قیاسپور، مریم رادپور، تورج نصر، اردشیر منظم، مهسا عرفانی، ابراهیم شفیعی، نازنین یاری، علیرضا دیباج، متانت اسماعیلی و پویا فهیمی صداپیشگی شخصیت‌های این انیمیشن را بر عهده دارند.

فرایند تدوین انیمیشن سینمایی بچه‌زرنگ توسط حسن ایوبی، آهنگسازی توسط امیر توسلی، اصلاح رنگ توسط سامان مجد وفایی و طراحی و ترکیب صدا توسط حسین ابوالصدق انجام شده است.

بچه زرنگ محصول مشترک گروه هنر پویا و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha