۱۵ دی ۱۴۰۲، ۱۷:۳۳
کد خبرنگار: 1102
کد خبر: 85344614
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

صلاحیت ۱۱۱ داوطلب انتخابات مجلس در استان سمنان تایید شد

سمنان - ایرنا - صلاحیت ۱۱۱ نفر از داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در چهار حوزه انتخابیه استان سمنان تایید شد و به طور میانگین برای هر کرسی، ۲۸ داوطلب رقابت خواهند کرد.

به گزارش ایرنا، ستاد انتخابات استان سمنان روز جمعه اعلام کرد: برای چهار کرسی مجلس شورای اسلامی در استان سمنان درمجموع ۲۵۲ نفر ثبت‌نام کردند که پرونده ۲۲۹ نفر از این افراد در هیات‌های نظارت مورد بررسی قرار گرفت و از این تعداد، صلاحیت ۱۱۱ نفر تایید و صلاحیت ۷۲ نفر نیز رد شد.

همچنین ۹ نفر از داوطلبان ورود به مجلس شورای اسلامی احراز صلاحیت نشدند و ۳۷ نفر از ثبت نام‌کنندگان نیز مدارک پرونده خود را تکمیل نکردند.

حوزه انتخابیه شاهرود و میامی با ۳۳ نفر تایید صلاحیت شده، دارای بیشترین داوطلب شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی است.

حوزه انتخابیه سمنان، مهدیشهر و سرخه نیز دارای ۳۰ داوطلب، حوزه انتخابیه دامغان ۲۶ داوطلب و حوزه گرمسار و آرادان نیز ۲۲ داوطلب در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دارند.

داوطلبانی که صلاحیت آنان تایید یا احراز نشده است، از هفدهم تا نوزدهم دی ماه فرصت دارند اعتراض خود را بر اساس جدول زمان‌بندی فرایند اجرایی دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ارایه کنند.

این بررسی‌ها نیز یک ماه توسط شورای نگهبان کشور ادامه خواهد داشت و در نهایت نوزدهم بهمن ماه نتایج قطعی توسط شورای نگهبان ارایه خواهد شد.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری روز جمعه یازدهم اسفند ماه سال ۱۴۰۲ برگزار می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha