۱۶ دی ۱۴۰۲، ۱۱:۰۴
کد خبرنگار: 750
کد خبر: 85344951
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

۶۷ هزار تن چغندر قند در میامی برداشت شد

۱۶ دی ۱۴۰۲، ۱۱:۰۴
کد خبر: 85344951
۶۷ هزار تن چغندر قند در میامی برداشت شد

شاهرود - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی میامی گفت: ۶۷ هزار تن چغندر قند طی سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ از سطح مزارع این شهرستان در شرق استان سمنان برداشت شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدحسینی روز شنبه به رسانه‌ها افزود: اظهار داشت: چغندرقند مهمترین محصول کشت بهاره شهرستان میامی است.

وی با بیان اینکه سطح زیر کشت محصول چغندر قند در شهرستان میامی یکهزار و ۲۱۸ هکتار است، ابراز کرد: بیش از ۹۰ درصد سطح کشت چغندر قند استان سمنان در این منطقه است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی ادامه داد: ۳۵۰ هکتار محصول چغندر قند در حومه میامی، ۱۰۰ هکتار در منطقه پل ابریشم و ۷۶۸ هکتار در بخش کالپوش کشت شده است.

حسینی با بیان اینکه زمان کشت این محصول از اوایل اسفند در حومه میامی و منطقه پل ابریشم آغاز می شود و تا پایان اردیبهشت‌ماه در بخش کالپوش ادامه دارد، اظهار کرد: برداشت چغندر قند از اواخر مهر تا پایان آذرماه با توجه به تاریخ کاشت و همچنین شرایط اقلیمی در آن زمان ادامه دارد.

وی میانگین تولید محصول چغندر قند را ۵۵ تن در هکتار عنوان کرد و گفت: ۶۳ هزار تن محصول تولیدی تحویل کارخانه‌های قند طرف قرارداد با پیمانکاران شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی افزود: ۴۳ هزار تن جغندرقند به کارخانه قند جوین، ۹ هزار تن به کارخانه قند شاهرود، هفت هزار تن به کارخانه قند فریمان، سه هزار تن به کارخانه قند شیروان و یکهزار تن نیز به کارخانه قند نیشابور تحویل داده شد.

به گزارش ایرنا، شهرستان میامی با حدود هشت هزار بهره‌‍‌بردار بخش کشاورزی و دامپروری در شرق استان سمنان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha