فرماندار میامی: ترغیب کشاورزان برای بیمه در گرو افزایش ضریب بیمه‌ها است

شاهرود - ایرنا - فرماندار میامی با بیان اینکه بیمه محصولات از عوامل کشاورزی پایدار است، گفت: افزایش ضریب بیمه‌های کشاورزی استقبال بیشتری را به دنبال دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا آشوری روز پنجشنبه در نخستین نشست ستاد بیمه استان سمنان که به میزبانی جهاد کشاورزی میامی برگزار شد، افزود: برای رسیدن به توسعه پایدار در حوزه کشاورزی باید راهبری مناسب در مرحله کاشت محصولات انجام شود.

وی با بیان اینکه توسعه فرهنگ بیمه محصولات کشاورزی ضروری است، ابراز کرد: در مرحله داشت و رسیدگی به محصول، باید آموزش و همچنین استفاده از شیوه‌های نوین کشاورزی در دستور کار قرار گیرد و در مرحله برداشت برنامه مناسب جهت فراهم کردن بازار فروش محصولات کشاورزی و همچنین بیمه محصولات تا حد زیادی به بهره برداران کمک می‌کند.

آشوری با اشاره به اینکه میزان ضریب نفوذ بیمه کشاورزی در شهرستان میامی پایین است، اظهار کرد: باید تمهیدات لازم در راستای ایجاد تمایل بهره‌برداران کشاورزی برای استفاده از بیمه محصولات را فراهم کرد.

فرماندار میامی با بیان اینکه هم اکنون ضرایب پرداخت غرامت با برآورد تولید واقعی کشاورزان هم‌خوانی ندارد، افزود: در راستای افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشاورزی باید پرداخت غرامت در موعد مقرر انجام شود.

وی تصریح کرد: بیمه با اطمینان بخشیدن به کشاورزان مبنی بر حمایت از آنها در مقابل حوادث پیش بینی نشده، شدت خسارات را کنترل می‌کند.

اشتغال ۹۰ درصد مردم میامی به کشاورزی و دامداری

آشوری افزایش دفاتر بیمه در شهرستان میامی را ضروری خواند و گفت: بیش از ۹۰ درصد از مردم این شهرستان در شغل کشاورزی و دامداری فعالیت دارند.

فرماندار میامی به وقوع سیل ماه گذشته در روستاهای کالپوش اشاره کرد و افزود: غرامت ۱۰۰ درصدی به محصول چغندرقند تایید شده و پیگیری‌ جهت پرداخت آن در دستور کار است.

به گفته وی، غرامت ۳۵ رأس دام دارای بیمه و تلف شده در سیلاب کالپوش پرداخت می‌شود.

آشوری با بیان اینکه مجوز بیمه گیاه روغنی «کاملینا» اخذ شده است، ابراز کرد: بهره‌برداران کشاورزی می‌توانند برای بیمه محصول خود به دفاتر کشاورزی مراجعه کنند.

وی از اضافه شدن یک دفتر بیمه محصولات کشاورزی در این شهرستان خبر داد و گفت: تهاتر سهم بهره‌بردار در ازای حق غرامت دریافتی، زمینه نارضایتی تولیدکننده را به وجود آورده است.

فرماندار میامی کاشت قراردادی را یکی از راه‌های حذف دلالان برشمرد و اظهار کرد: حفظ زنجیره تولید به مصرف، رضایتمندی کشاورزان را رقن می زند.

آشوری با بیان اینکه راه‌اندازی ایستگاه هواشناسی روستای باغچه با جدیت در دستور کار است، تصریح کرد: راه‌اندازی این ایستگاه مطالبه کشاورزان بخش کالپوش است.

به گزارش ایرنا، این نشست با حضور کمال طاهریان مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری، محمدرضا قاسمی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان و جمعی از معاونان و مسئولان شهرستان میامی برگزار شد.

شهرستان میامی با جمعیتی بیش از ۴۰ هزار نفر با ۲ بخش مرکزی و کالپوش در شرق استان سمنان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha