بیماری قلبی، سرطان و حوادث رانندگی سه عامل مرگ و میر در استان اردبیل است

اردبیل - ایرنا - معاون امور بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل اعلام کرد: بیماری‌های قلبی و عروقی، انواع سرطان و سوانح و حوادث رانندگی سه عامل اصلی مرگ و میر در این استان طی سال جاری است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، در جلسه کمیته دانشگاهی مرگ و میر در استان اردبیل که به ریاست دکتر محمد جعفرزاده معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی و با حضور تعدادی از نمایندگان دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل برگزار و ۱۰ علت اول مرگ شهروندان در این استان بررسی شد.

در این جلسه، بیماری‌های غدد و متابولیک، بیماری‌های تنفسی، بیماری‌های عفونی، بیماری‌های انگلی، بیماری‌های دستگاه ادراری، خودکشی و بیماری‌های دستگاه گوارش به عنوان هفت عامل دیگر از ۱۰ علت اول مرگ در استان اردبیل اعلام شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل در این جلسه، مداخله و تلاش در راستای پیشگیری و کاهش بار بیماری‌های منجر به فوت را یکی از رسالت‌های مهم حوزه بهداشت عنوان کرد.

دکتر محمد جعفرزاده گفت: فعالیت بدنی کافی، تغذیۀ سالم، غربالگری به موقع در خصوص بیماری‌های غیرواگیر و آموزش مستمر در خصوص اصلاح سبک زندگی از راهکارهای موثر در کاهش مرگ و میر ناشی از بیماری‌هاست.

در این جلسه، اقدامات انجام یافته در خصوص مدیریت و پایش ۱۰ علت اول مرگ و میر در سطح استان اردبیل توسط مدیران و کارشناسان مرتبط بررسی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha