۳ بهمن ۱۴۰۲، ۱۳:۰۵
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85363096
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

صدور ۱۰ هزار و ۸۰۰ مجوز مشاغل خانگی در همدان

۳ بهمن ۱۴۰۲، ۱۳:۰۵
کد خبر: 85363096
صدور ۱۰ هزار و ۸۰۰ مجوز مشاغل خانگی در همدان

همدان-ایرنا- معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری همدان از رشد ۶۰ درصدی صدور مجوز مشاغل خانگی در این شهر خبر داد و گفت: در سالجاری ۱۰ هزار و ۸۰۰ مجوز مشاغل خانگی در همدان صادر شده است.

به گزارش ایرنا، اسدالله ربانی‌مهر روز سه شنبه در آیین اختتامیه کارگاه خودکفایی اشتغالزایی بانوان روستای ابرو اظهار کرد: اشتغالزایی در روستاها در راستای توانمندسازی بانوان و رونق کسب وکارهای کوچک با حمایت از مشاغل خانگی و آموزش مهارت‌ها به نحو مطلوبی انجام شده است و باید در همه روستاهای بزرگ نیز اجرا شود.

وی توانمندسازی زنان را پیش نیاز توسعه پایدار در روستاها برشمرد و افزود: اشتغال روستاییان باعث رونق تولید و جلوگیری از مهاجرت آنها به شهرها می شود که یکی از مشکلات در چهار دهه اخیر مهاجرت روستاییان به شهرها بوده است.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری همدان یادآور شد: جامعه روستایی مولد و تولیدکننده است و باید با راهکارهای مهاجرت معکوس، روستاها به جای شهرها گسترش یابد.

ربانی مهر گفت: بعد از راه‌اندازی درگاه ملی مجوزها شاهد درخواست ۲۰ هزار تقاضا بودیم که پس از بررسی، ۱۰ هزار مجوز مشاغل خانگی در شهر همدان صادر شده است.

وی ادامه داد: در این زمینه شاهد رشد ۶۰ درصدی صدور مجوز مشاغل خانگی هستیم که رشته های قالیبافی و خیاطی در ردیف بیشترین درخواست‌ها ثبت شده است.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری همدان افزود: اقدامات و برنامه های کمیته امداد و بسیج سازندگی در راستای اشتغال روستایی قابل قدردانی است و انتظار می‌رود بانک‌ها در حوزه اشتغال همکاری بیشتری داشته باشند تا شاهد رونق کسب وکارها باشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha