رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام: بصیرت شاخصه اصلی حماسه ششم بهمن مردم آمل است

ساری - ایرنا - رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام معتقد است که حماسه ششم بهمن مردم آمل یک عبرت مهم و تاریخی است و بصیرت مردم شهرستان باعث شد که این توطئه در کشور خنثی شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله صادق آملی لاریجانی شامگاه پنجشنبه در مراسم گرامیداشت حماسه ششم بهمن مردم آمل در این شهرستان اظهار کرد: تاریخ انقلاب اسلامی ایران فتنه های مختلفی را به خود دیده است که بصیرت و حضور حماسی مردم در میدان این فتنه ها را خنثی کرد.

به اعتقاد وی یکی از موفقیت های انقلاب اسلامی ایران آن است که مردم با حساسیت توطئه‌های دشمن را شناسایی و با حماسه حضور خود آنها را خنثی کرده و همچنان از کشورشان صیانت می‌کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ملت ایران با بهره مندی از قدرت ایمان دستاوردهای بزرگی به ارمغان آورده است گفت: نباید دستاوردهای بزرگ کم رنگ جلوه داده شود.

آملی لاریجانی افزود: فداکاری و ایثارگری مردم باعث شده اکنون ایران اسلامی به عنوان الگو برای نیروهای مقاومت منطقه تبدیل شود که بسیار ارزشمند است.

به گزارش ایرنا، مردم بیدار و آگاه آمل ۴۲ سال پیش با مقاومت و پایداری در برابر حمله گروهک های منافق به شهر هزار سنگر، خالق حماسه ای جاودان شدند و با شکست دشمنان و عقب نشینی آنان به جهانیان ثابت کردند که همواره پشتیبان نظام جمهوری اسلامی در تمامی عرصه ها هستند.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی و شکل گیری نظام نوپای جمهوری اسلامی، دشمنان تمام تلاش خود را برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی به کار بستند و در دوران دفاع مقدس گروهک های منافق به ستون پنجم دشمن تبدیل شدند چنانچه در سال ۱۳۶۰ خورشیدی فعالیت های خود را آشکار کردند و تصرف و جدا کردن بسیاری از شهرها از ایران را در دستور کار خود قرار دادند تا بتوانند به اهداف خویش که شامل از میان بردن نظام جمهوری اسلامی و برپایی حاکمیت به اصطلاح انقلابی در پوشش نظام کمونیستی می شد، دست یابند اما مقاومت مردم و هوشیاری مسوولان در برابر این حمله ها سبب شد تا نقشه های آنان افشا و با شکست رو به رو شود.

گروهک کمونیستی سربداران با هدف تصرف شهر آمل در ۶ بهمن ۱۳۶۰ خورشیدی با ایجاد آرایش نظامی، این شهر را به محاصره خود درآورد اما دلاورمردان خطه شمال به همراه نیروهای نظامی جمهوری اسلامی در برابر تجاوز دشمنان ایستادگی و پس از ۱۰ ساعت نبرد حمله آنان را به صورت کامل سرکوب و آنها را وادار به عقب نشینی و فرار کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha