سه پروژه صنعتی گیلان با ۹ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار بهره‌برداری شد

رشت- ایرنا - سه پروژه صنعتی با ۹ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار در شهر صنعتی رشت با حضور استاندار گیلان و نماینده ولی فقیه در استان و جمعی از مسئولان استانی بهره‌برداری شد. 

به گزارش ایرنا، همزمان با نخستین روز از دهه مبارک فجر در چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی سه شرکت صنعتی تولید کننده کالاهای الکترونیکی، محصولات آرایشی و بهداشتی و یک شرکت تولید انواع رنگ و پوشش ساختمانی در مجموع با ۲۰۰ نفر اشتغالزایی راه اندازی شد.

شرکت تولیدی انواع کالاهای الکترونیکی احیاء شده در زمینی به مساحت هفت هزار و ۳۰۰ متر مربع با پنج هزار مترمربع زیربنا برای ۱۳۴ نفر اشتغال‌ ایجاد کرده است.

اشتغال ایجاد شده در شرکت تولید کننده محصولات آرایشی و بهداشتی با ۸۰۰ متر مربع زیربنا و ۴۸۰ میلیارد ریال اعتبار ۳۹ نفر است.

شرکت تولید کننده انواع رنگ و پوشش ساختمانی نیز از جمله واحدهای احیاء شده است که در زمینی به مساحت سه هزار و ۴۱۱ متر مربع با ۶۰۰ متر مربع زیربنا احداث شده و طی آن ۲۷ نفر اشتغال یافتند.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت گیلان در حاشیه بهره برداری این پروژه‌ها در گفت‌وگو با ایرنا گفت: یکی از سه طرح افتتاح شده از واحدهای راکد بوده که توسط سرمایه‌گذار خریداری و به چرخه تولید برگشت.

تیمور پورحیدری افزود: در دهه فجر امسال ۳۲ پروژه صنعتی با اعتبار ۵۷ هزار میلیارد ریال و یک هزار و ۸۶۷ نفر اشتغال در استان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اضافه کرد: از این تعداد ۱۸ پروژه در شهرستان رشت، سه پروژه در بندر انزلی و بقیه در شهرستان‌های فومن، ماسال، سیاهکل، شفت،رضوانشهر، آستانه اشرفیه، رودسر و لوشان راه اندازی می شوند.

وی با بیان اینکه تا پایان سال، صنایع نو در استان فعال می شوند، گفت: هم اکنون پنج طرح ملی با ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در رشت و سایر شهرستانها در دست اجراست و تا پایان سال به انجام رسیده و در سفر رییس جمهوری بهره برداری می شود.

پورحیدری یادآوری کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۴۰۰ واحد قابل احیا در استان شناسایی شده که ۱۱۵ طرح در حوزه صنعت از محل نهضت احیاء، تسهیلات بانکی و ستاد رفع موانع تولید تا کنون نهایی و احیا شده است.

وی، همچنین گفت : ۱۵۰ واحد نیز با هماهنگی دستگاه‌های مرتبط در دست اجراست که با استفاده از ظرفیت ستاد تسهیل در کوتاه‌ترین فرصت ممکن این واحدها احیا و به چرخه تولید برگردانده می شود .

وی گفت :پیش بینی اشتغال در این واحدها بالغ بر پنج هزار نفر است که حرکتی جهادی و انقلابی در حوزه صنعت خواهد بود .

این مسئول اظهار کرد: به دلیل مشکلات مربوط به تامین زمین در گیلان در سفر دوم رییس جمهور توسعه شهرک‌های صنعتی را در قالب پیشنهادات به دولت ارائه می کنیم و با توجه به اینکه شرکت رشت الکتریک در مرکز شهر واقع شده و آلایندگی محیط زیستی ندارد بهترین گزینه برای احداث شهرک فناور خواهد بود.

پورحیدری تصریح کرد: موضوع دوم تعیین تکلیف صنایع پوشش است که ۸۵ هکتار زمین از زمین های آن بلا استفاده مانده و در پی آنیم که این هلدینگ تعیین سرنوشت شود و یا در اختیار شرکت شهرک‌های صنعتی برای ایجاد شهرک نساجی استان و خاورمیانه قرار گیرد .

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha