۲۵ بهمن ۱۴۰۲، ۱۲:۳۲
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85386580
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تبادلات علمی بین المللی موجب هم افزایی دانشگاه‌ها می‌شود 

زنجان- ایرنا - رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان گفت: تبادلات علمی بین المللی موجب هم افزایی، ارتقا و توانمندی دانشگاه‌ها می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا دکتر بابک کریمی روز چهارشنبه در اولین گردهمایی دانشجویان خارجی دانشگاه‌های استان زنجان با بیان اینکه ارتباطات بین المللی زبان مشترک را ایجاد می‌کند افزود: این ارتباطات افراد را به هم نزدیک می‌کند و با وجود دیدگاه‌ها و فرهنگ‌های مختلف این مهم امکان‌پذیر می‌شود.

وی تعامل و هم افزایی را از دستاوردهای مهم ارتباطات بین‌المللی عنوان کرد و اظهار داشت: این مهم از ابعاد مختلف اهمیت می یابد به طوری که فرق بین شبه علم و علم را آشکار می‌کند.

کریمی با ابراز امیداواری نسبت به همکاریها برای فراهم کردن بسترهای لازم برای جذب هرچه بیشتر دانشجویان خارجی، ادامه داد: اگر توانمندی‌های علمی بالایی داشته باشیم نگاه‌ها به این سو معطوف خواهد شد و علاوه بر داشتن قدرت علمی، در عرصه های بین المللی نیز حرف‌ برای گفتن خواهیم داشت.

وی با اشاره به اهمیت تحت سلطه قرار نگرفتن از ابعاد مختلف اظهار داشت: وقتی ارتباطات بین المللی باشد فرق دوست و شبه دوست نیز مشخص می‌شود.

تبادلات علمی بین المللی موجب هم افزایی می‌شود 

شهردار زنجان نیز در این مراسم با برشمردن پیشینه تاریخی شهر زنجان ادامه داد: این شهر در ادوار تاریخی دستخوش حوادث مختلفی بوده و اکنون به این مرحله رسیده است.

علیرضا فیروزفر افزود: شهرداری زنجان در راستای خدمت رسانی بهتر و همکاری در این زمینه آمادگی لازم برای برگزاری تور گردشگری دانشجویان خارجی را دارد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی زنجان نیز گفت: بین المللی سازی اختیاری نیست بلکه اجبار بوده و اولین قدم در این زمینه پذیرش دانشجوی خارجی است.

دکتر مهدی اسکندری افزود: پذیرش دانشجوی خارجی بخش کوچکی از آن محسوب می‌شود و بین المللی سازی این حوزه ابعاد مختلف و بسیار گسترده ای دارد.

وی با تاکید بر اینکه هدایت دانشگاه‌ها به سمت بین المللی سازی موجب انتفاع از منافع آن می‌شود اظهار داشت: وقتی سخن از بین المللی سازی به میان می‌آید بحث رقابت بین دانشگاه‌ها در سطح کشور و خارج مطرح می‌شود و برای اینکه سربلند باشیم باید شاخص‌های بین‌المللی و استانداردها را رعایت کنیم.

اسکندری افزود: بر این اساس باید خود را در معرض اعتبار بخشی بین المللی و سامان‌های رتبه‌بندی قرار دهیم هرچند نگرانی‌هایی نیز وجود داشته باشد اما این مهم به برنامه‌ریزی‌های بهتر و اصلاح نقاط ضعف منجر خواهد شد.

این مسوول یادآور شد: خروجی تحقیقاتی، پژوهشی و ارتباطات با موسسات و شرکت‌های خصوصی معتبر می‌تواند از قِبل ارتباطات بین المللی صورت بگیرد.

به گزارش ایرنا، هم اکنون ۱۲۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه های زنجان تحصیل می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha