نامزدهای مورد حمایت شورای وحدت همدان برای انتخابات یازدهم اسفند معرفی شدند

همدان- ایرنا- شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی استان همدان، ۲ داوطلب خبرگان رهبری و ۹ داوطلب مورد حمایت خود در هفت حوزه انتخابیه استان همدان را معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا،رییس ستاد انتخابات شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی استان همدان روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: این شورا در راستای رسالت انقلابی و ملی خود و با بهره مندی از نظرهای روحانیت معظم، فرهیختگان، نخبگان و نمایندگان اقشار مختلف در مرکز استان و شهرستان ها و با در نظر گرفتن عنایت به سوابق روشن انقلابی، مدیریتی و اجرایی و به ویژه اعتقاد و التزام عملی به اصل قانون اساسی و رکن و رکین ولایت مطلقه فقیه، ضمن احترام به همه جریاناهای سیاسی و کاندیداهای حاضر در عرصه انتخابات مجلس شورای اسلامی کاندایهای مورد حمایت خود را مشخص کرد.

محمود الفت افزود: کاندیداهای اصلح و مردمی مورد حمایت این شورا در حوزه انتخابیه شهرستان های همدان و فامنین حجت الاسلام " احمد حسین فلاحی" و "عباس صوفی"، حوزه انتخابیه ملایر "هادی بیگی نژاد"و "حسن ونایی"، حوزه انتخابیه نهاوند "علیرضا خزایی" و حوزه انتخابیه تویسرکان "محمدمهدی مفتح" است.

وی اضافه کرد: همچنین این شورا در حوزه انتخابیه شهرستان اسدآباد از "اکبر رنجبرزاده"، حوزه انتخابیه رزن "سیدابوالحسن مصطفوی"، حوزه انتخابیه شهرستان های بهار و کبودرآهنگ از "فتح الله توسلی" حمایت می کند.

رییس ستاد انتخابات شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی استان همدان بیان کرد: همچنین در ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری از "حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله شعبانی موثق" نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان و ، "آیت الله موسوی اصفهانی" مدیر حوزه های علمیه همدان حمایت می کند.

وی افزود: شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی استان همدان متشکل از روحانیت، اقشار و برخی از احزاب انقلابی است و از سال ۱۳۹۹ همزمان با کشور فعالیت سیاسی و فرهنگی اجتماعی خود را در همدان شروع کرد.

دبیر حزب موتلفه اسلامی همدان اضافه کرد: از آنجایی که موتلفه اسلامی عضو موثر شورای وحدت به شمار می رود و از طرفی حدود یکماه پیش حکم قائم مقامی شـورای وحدت استان به موتلفه رسید با پیوستن به شورای وحدت جلسات هفتگی خود را با نام شورای انتخابات شورای وحدت استان در دفتر موتلفه پیش بردیم.

الفت با بیان اینکه حزب موتلفه اسلامی با شعار تحول و تکامل در سه قوه قضائیه مجریه و به خصوص مقننه با ۲۵۰ کاندید در کشور وارد عرصه انتخابات شده است، اظهار کرد: این حزب در استان همدان نیز به تبع کشور در مرداد ۱۴۰۲ و در راستای اجرایی کردن منویات مقام معظم رهبری در خصوص مولفه های مهم افزایش مشارکت، رقابت سالم، سلامت و امنیت اقدام به تشکیل شورای انتخابات کرد.

الفت افزود: در این راستا دیداری با نمایندگان مجلس برگزار شد همچنین بعد از اعلام اسامی از طرف شورای نگهبان، ۳۰ نفر از بانوان و جوانان کاندیدای استان را به منظور معارفه دعوت و گفت و گو کردیم.

وی بیان کرد: در ادامه توسط ۲ تیم ارزیاب ۲۰ نفره از جوانان، بانوان و دانشگاهیان و بزرگان عرصه سیاسی و رسانه ای برای مصاحبه کاندیداها دعوت شدند ولی به علت کمبود وقت فرایند ارزیابی و مصاحبه از نامزدها از هشتم بهمن تاکنون به طور مرتب حداقل ۲ و حداکثر ۶ جلسه در روز مصاحبه و ارزیابی انجام شد.

رییس ستاد انتخابات شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی همدان گفت: از بین نمایندگان فعلی استان همدان برای حضور در دفتر حزب موتلفه دعوت به عمل آمد که از ۹ نماینده هفت نفر در دفتر حضور یافتند و در مجموع نزدیک به ۸۰۰ نفر ساعت مصاحبه و ارزیابی توسط ۲ تیم خبره انجام پذیرفت.

الفت، هدف از این ارزیابی ها را رسیدن به یک فهرست قوی با نمایندگانی در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست.

رئیس شورای وحدت استان همدان نیز در ادامه گفت: بنیان کار شورای وحدت، انسجام و وحدت نیروهای انقلاب است که بنا بر سفارشات امام و رهبری و شهدا آنچه بیان شده جلوگیری از تفرقه، تشتت و اختلاف و رسیدن به اتحاد است.

حجت الاسلام مصطفی عبدالملکی اظهار کرد: جامعه روحانیت مبارزه، اقشار و احزاب حول محور این شورا با همدلی و هم افزایی برای رفع آسیب های ناشی از تفرقه در جامعه تعامل دارند تا منویات شهدا، امام و مقام رهبری به منصه ظهور برسد.

وی با تاکید بر اینکه در جریان انتخابات همه مسئولیت دارند که حول وحدت حرکت کنند گفت: بر اساس فرموده رهبری فرزانه انقلاب انتخابات پیش رو باید دارای چهار ویژگی مشارکت قوی، رقابت واقعی، سلامت به معنای حقیقی و امنیت مد نظر است.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای لسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری یازدهم اسفند ماه امسال برگزار می شود

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha