کازرون در مسیر تولید صادرات محور؛ انعقاد قرارداد با ۶۹سرمایه‌گذار در یک ناحیه صنعتی

شیراز-ایرنا-کازرون به واسطه فعالیت‌های ناحیه صنعتی شهید مصلحیان در حال حرکت در مسیر تولید صادرات‌محور است و به گفته متولیان اقتصادی فارس در این شهرک تاکنون قرارداد سرمایه‌گذاری با ۶۹سرمایه‌گذار منعقد شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، کازرون شهری در شمال غربی فارس و در فاصله ۱۲۰ کیلومتری شیراز قرار دارد؛ این شهرستان که پنجمین شهر پرجمعیت و هفتمین شهر بزرگ این استان محسوب می‌شود از قابلیت بالایی در بخش صنعتی بهره می‌برد و در حال حاضر در مسیر صنعتی‌شدن قرار دارد.

اهمیت حوزه صنعت در کازرون

به دلیل اهمیت این شهرستان در اقتصاد فارس، پیگیری و حل مشکلات این منطقه همواره در دستورکار متولیان امور اقتصادی استان قرار دارد.

استاندار فارس نیز در سفرهای استانی خود توجه ویژه‌ای به این شهرستان داشته است به گونه‌ای که امسال در ادامه دور دوم سفرهای شهرستانی خود و در پنجاه و نهمین سفر وارد کازرون شد و به بررسی و پیگیری حل مشکلات مردم این منطقه پرداخت.

او در این بازدید نوید پیشرفت خوب مصوبات دور اول سفر خود به این شهرستان را داد و گفت: اقدامات خوبی در خصوص اجرای مصوبات دور اول سفر به شهرستان کازرون انجام شده و در برخی حوزه‌ها شاهد پیشرفت بیش از ۷۰ درصدی مصوبات هستیم.

وضعیت زیرساخت‌های صنعتی

این شهرستان از زیرساخت‌های صنعتی قابل‌توجهی برخوردار بوده و ایجاد منطقه ویژه اقتصادی کازرون از سال ۸۹ در زمینی به مساحت ۷۳ هکتار در شمال شهر کازرون کلید خورد که طی سال‌های گذشته با راه‌اندازی این منطقه، فعالیت‌های خوبی صورت گرفته است.

همچنین تاکنون نواحی صنعتی شهید مصلحیان، جره، بالاده و منطقه ویژه اقتصادی کازرون در این شهرستان ایجاد شده که این نواحی تأثیر بسیاری بر اشتغالزایی و رشد اقتصادی این شهرستان داشته‌اند.

آخرین وضعیت ناحیه صنعتی شهید مصلحیان

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس پس از بازدید از زیرساخت‌ها و برخی واحدهای تولیدی در ناحیه صنعتی شهید مصلحیان کازرون گفت:این ناحیه صنعتی یکی از بهترین نواحی صنعتی در استان است و واحدهای تولیدی و صنعتی خوبی در اینجا مستقر شده‌اند.

سید مسعود عظیمی افزود: وضعیت زیرساخت‌های ناحیه مصلحیان کازرون مناسب است و شرکت خدماتی نیز در راهبری این ناحیه صنعتی عملکرد مناسبی داشته است.

وی پیرامون تصفیه‌خانه فاضلاب ناحیه مصلحیان گفت: مدول اول تصفیه‌خانه با ظرفیت تصفیه ۴۵۰مترمکعب در روز فعال است و با توجه به درخواست واحدهای صنعتی‌، تکمیل و راه‌اندازی مدول دوم تصفیه خانه با ظرفیت ۴۵۰مترمکعب نیز که در حال حاضر دارای پیشرفت فیزیکی ۹۰درصدی است در برنامه شرکت شهرک‌های‌صنعتی فارس قرارخواهد گرفت.

پیگیری برای راه‌اندازی پایگاه اورژانس

مدیرعامل شرکت شهرک‌های‌صنعتی فارس اعلام کرد: آماده همکاری با مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس برای راه‌اندازی پایگاه اورژانس در ناحیه صنعتی هستیم و برای تحقق این امر مهم ساختمان درمانگاه ناحیه صنعتی جهت راه‌اندازی اورژانس به مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس تحویل داده خواهد شد.

عظیمی افزود: ناحیه صنعتی شهید مصلحیان کازرون در اراضی به مساحت ۸۳ هکتار ایجاد شده و ۴۸ هکتار از مساحت این ناحیه صنعتی زمین صنعتی است و از این میزان تا کنون ۴۱هکتار آن در قالب انعقاد قرارداد با ۶۹ سرمایه گذار به متقاضیان واگذار شده است.

وی با بیان اینکه در این ناحیه صنعتی ۳۵ واحد تولیدی و صنعتی با اشتغالزایی ۶۰۰ نفر فعال است، در رابطه با استقرار واحدهای توانمند تولیدی و صادراتی در این ناحیه صنعتی گفت: برخی از این واحدها گام‌های مؤثری در زمینه تقویت تولید صادرات محور برداشته‌اند.

بدون شک ایجاد شهرک‌های صنعتی و حل مشکلات زیرساختی این شهرک‌ها در شهرستان کازرون به افزایش اشتغالزایی و کاهش خروج سرمایه از این شهرستان کمک می‌کند و تحقق این امر مهم در نهایت منجر به توسعه اقتصادی استان می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha