۲۰ اسفند ۱۴۰۲، ۱۱:۳۳
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85413747
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

استاندار: اِلمان‌ های انگلیسی در همدان با فرهنگ غنی ما سازگار نیست

همدان-ایرنا-استاندار همدان گفت: اِلمان‌ هایی با زبان انگلیسی در همدان با فرهنگ غنی و کهن همدان سازگار نیست و مدیران با همکاری شهرداری باید مناسب سازی اِلمان ها را مورد توجه قرار دهند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا قاسمی فرزاد روز یکشنبه در دهمین نشست شورای فرهنگ عمومی استان همدان در ادامه از اجرای طرح قرآنی مسطورا همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان در استان خبر داد و گفت: کمیته های چهارگانه بر عملکرد دستگاه های اجرایی در طرح ملی مسطورا (زندگی با آیه‌های قرآن) نظارت دارند.

وی ادامه داد: طرح مسطورا یک اتفاق مبارک بوده که در همه دستگاه‌ها باید با جدیت پیگیری شود و در راستای گسترش مفاهیم و معارف قرآنی در جامعه، تقویت و حمایت از مجموعه ها و موسسات قرآنی در استان ضرورت دارد.

این مسوول گفت: در راستای ترویج معارف قرآنی سه میلیارد ریال از اعتبارات مازاد در سال گذشته برای سند قرآنی همدان اختصاص داده شد.

قاسمی فرزاد در ادامه با اشاره به انتخابات یازدهم اسفند، تصریح کرد: دشمنان و معاندان با سیاه نمایی و بزرگنمایی نقاط ضعف و پوشاندن نقاط قوت دنبال کاهش حضور مردم در انتخابات امسال بودند اما تلاش آنها بی نتیجه ماند و با مشارکت نزدیک به ۵۰ درصدی، شاهد برگ زرین دیگری در انقلاب‌اسلامی بودیم.

وی با بیان اینکه انتخابات در یک فضای کاملا اقتدار مدارانه برگزار شد توصیه کرد: هرگونه اعتراض به نتایج انتخابات از مجرای قانونی دنبال شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان نیز در این جلسه با اشاره به پیشِ رو بودن ماه مبارک رمضان و لزوم توجه به قرآن کریم، تصریح کرد: با اینکه انقلاب ما منبعث از قرآن بوده و رهبر انقلاب شخصیت قرآنی است اما آن‌طور که شایسته است ما از قرآن بهره نمی‌بریم، با اهل بیت (ع) ارتباط خوبی داریم اما قرآن همچنان میان بسیاری از ما مهجور است.

حجت‌الاسلام مهدی ارتقایی افزود: رهبر انقلاب در سخنان اخیر خود در خصوص موضوع غزه هفت بار از آیات قرآن یاد کردند که این مساله حاکی از اهمیت و تاثیر قرآن در حوادث زندگی است که می‌توان با تاسی به آن پیش رفت.

وی با بیان اینکه به منظور اهمیت جاری بودن مفاهیم قرآن در زندگی یک عملیات کامل مشترک در خصوص قرآن تدوین شده است توضیح داد: طرح مسطورا با زندگی با آیه‌های قرآنی برای نخستین بار در کشور اجرا می شود و همه دستگاه‌ها با هم افزایی مردم فعالیت قرآنی را گسترش می دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان ادامه داد: حتی اگر ۲۰ درصد از این طرح محقق شود بُرد بوده و می‌تواند قرآن را از مهجوریت خارج کند.

حجت‌الاسلام ارتقایی اظهار کرد: همدان یک شهر قرآنی است از جلسات قرآن خانگی مرحوم مسکین تا کرسی‌های قرآنی مسوولان از سالیان گذشته برگزار می شده و لذا همین امر می‌طلبد یک کمیته نظارتی برای پیگیری مصوبات شکل بگیرد تا کار در این دیار قرآنی موثرتر پیش برود.

قائم‌مقام دبیرخانه شورای قرآن استان همدان نیز گفت: از ۴۸ طرح ابلاغی در سند قرآنی استان، با برگزاری بیش از ۶۰ جلسه مشترک بین دستگاه‌ها، تنها ۲۹ درصد آن در سال ۱۴۰۲ انجام شده که رضایت‌بخش نبوده و نیازمند صرف هزینه و توجه بیشتری است.

جواد سعیدی اظهار کرد: شورای قرآن نیازمند تخصیص بودجه بیشتری است و اگر حمایت نماینده ولی فقیه در استان نبود همین مقدار هم پیش نمی‌رفت.

وی ادامه داد: وقتی کسی برای قرآن کار می‌کند حداقل باید دغدغه پول نداشته باشد و همدان با داشتن قاریان شاخص نباید دغدغه پول و بودجه قرآنی داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha