سه هزار و ۷۵۰ کیلومتر از راه‌های همدان با انجام خط‌کشی ایمن‌تر شد

همدان- ایرنا- ️مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان گفت: سال گذشته با اجرای طرح سراسری لکه‌گیری و روکش راه‌های شریانی، سه هزار و ۷۵۰ کیلومتر از راه‌های این استان با هدف افزایش ایمنی خط‌کشی شد.

مهرداد آهکی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عملیات خط کشی در محورهای استان در حال انجام است و این عملیات امسال نیز به طور ویژه در زمان مناسب شرایط آب و هوایی ادامه دارد.

وی تصریح کرد: در سال گذشته به منظور افزایش ایمنی محورهای استان ۲۱ کیلومتر نیوجرسی، چهار هزار و ۴۲۲ شاخه گاردیل، ۷۷۲ دستگاه چراغ چشمک زن و ۱۰ کیلومتر سیستم روشنایی طولی و ۶ مورد مقطعی، تهیه، نصب و تعویض شده است.

آهکی با اشاره به اینکه رفع ۳۱ نقطه حادثه خیز و نصب و تعمیر ۲۲ هزار و ۵۹۳ عدد تابلو وعلائم راهنمایی و رانندگی از دیگر اقدامات مهم راهداری همدان در سال گذشته بود، ادامه داد: در این مدت، ۵۰ کیلومتر ایجاد شیار لرزاننده طولی و عرضی، ۸۱ مورد نصب بنرهای ترافیکی، سه هزار و ۱۵۳ کیلومتر آزاد سازی حریم راه داشتیم.

وی با اشاره به اینکه عملیات خط‌کشی به شکل امانی و پیمانی انجام می‌شود، اظهار داشت: خط کشی جاده ها نقش بسزایی در افزایش ایمنی، نظم در ترافیک و کاهش سوانح رانندگی به خصوص در شب‌ها که روشنایی کم است و جاده‌ها به خوبی قابل رویت نیستند، دارد.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان گفت: حریم قانونی راه‌ها جزو خط قرمز راهداری قرار دارد و هرگونه ساخت و ساز در حریم محورها بدون گرفتن مجوز از اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان ممنوع است و در صورت مشاهده هرگونه تصرف و ساخت ساز غیرمجاز در حریم راه‌ها از سوی مراجع قضایی نسبت به رفع تخلفات اقدام خواهد شد. ️

وی افزود: در روزهای نوروز ۵۰ گروه راهداری به صورت ۲۴ ساعته مشغول پایش محدوده راه‌ها هستند و در صورت مشاهده هرگونه تجاوز به حریم و ساخت و سازهای غیر مجاز در کمترین زمان برخورد قانونی و نسبت به رفع آن اقدام می کنند.

استان همدان حدود پنج هزار و ۴۰۰ کیلومتر انواع راه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha