۱۱ فروردین ۱۴۰۳، ۲۰:۵۷
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 85431154
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اشتغال به کار ۴۵۸ نفر از مددجویان زندان شیروان

۱۱ فروردین ۱۴۰۳، ۲۰:۵۷
کد خبر: 85431154
اشتغال به کار ۴۵۸ نفر از مددجویان زندان شیروان

بجنورد - ایرنا- رییس اداره زندان شهرستان شیروان گفت: هم اکنون ۱۵۸ نفر از مددجویان زندانی در کارگاه های بیرون و ۳۰۰ نفر از مددجویان در داخل زندان در بخش های مختلف مشغول به کارند.

به گزارش ایرنا، یزدان عاملی راد شنبه شب در بازدید مسئولان این شهرستان از کارگاه اشتغال زندان شیروان اظهارکرد: کارگاه اشتغال و حرفه آموزی شیروان و اردوگاه کاردرمانی استان در این شهرستان سال گذشته افتتاح شد که مساحت کارگاه حرفه‌آموزی این زندان ۴۵۰ متر مربع و مساحت اردوگاه کاردرمانی استان نیز ۴۵۰ متر مربع است.

وی افزود: تجهیزات آموزشی آن نیز در مجموعه کارگاه‌های تراشکاری، تاسیسات، جوشکاری، تعمیرات لوازم خانگی، مکانیکی و برق خودرو و غیره توسط اداره کل فنی و حرفه‌ای استان تامین و تجهیز شده است.

رییس اداره زندان شهرستان شیروان گفت: دامپروری و کشاورزی، قالیبافی، خیاطی، معرق، تسبیح سازی، تولید صنایع چوبی تزئینی و سفال و تولید محصولات چرمی از جمله شغل های مددجویان زندانی این شهرستان است.

عاملی راد یادآور شد: اصلاح و تربیت، کاهش جمعیت کیفری و ایجاد فرصت های اشتغال برای زندانیان پس از آزادی، تامین معیشت خانواده های زندانیان، کمک به کاهش آسیب های اجتماعی، ایجاد اشتغال و حرفه آموزی از جمله اولویت های کاری سازمان زندانیان است.

وی گفت: با ایجاد اشتغال در زندان‌ها علاوه بر حمایت از زندانیان، به خانواده زندانیان نیز برای تامین مخارج زندگی کمک می‌شود و زمینه مهارت آموزی زندانیان فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه ایجاد اشتغال برای زندانیان در دوران حبس نقش عمده‌ای در ارتقای امنیت و آرامش محیط زندان دارد افزود: اکثر زندانیان شهرستان مشغول به کار هستند که اشتغال شماری از آنها در خارج از زندان و تعدادی دیگر نیز در واحدهای کارگاهی زندان است.

در هر یک از شهرستان‌های بجنورد، شیروان و اسفراین یک زندان وجود دارد و یک کانون اصلاح و تربیت و یک بازداشتگاه نیز در بجنورد دایر است.

شهرستان شیروان به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha