۶ خرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۵۶
کد خبرنگار: 1007
کد خبر: 85490105
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یک هزار ورزشکار اردبیلی در رشته کونگ فو فعالیت می‌کنند

اردبیل - ایرنا - رئیس هیات کونگ فو و هنرهای رزمی استان اردبیل گفت: بیش از هزار نفر آقا و خانم در نقاط مختلف این استان در رشته ورزشی کونگ‌فو فعالیت می‌کنند.

صادق اصبری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، با بیان اینکه پارسال ۸۷۳ نفر در استان در رشته ورزشی کونگ‌فو بیمه ورزشی و سازماندهی شدند، افزود: در مجموع بیش از هزار نفر در رده های سنی مختلف در استان اردبیل در رشته ورزشی کونگ‌فو فعالیت می کنند.

وی با اشاره به علاقه جوانان و افزایش چشمگیر تعداد کونگ فوکاران در استان اردبیل، بیان کرد: در سال ۱۳۹۹ تعداد بیمه شدگان رشته ورزشی کونگ فو در استان ۷۱ نفر بود که این تعداد هم اکنون بیش از هزار نفر است.

وی از رشد و توسعه رشته ورزشی کونگ فو در استان خبر داد و اظهار کرد: بعد از ۱۵ سال سعید قربان‌زاده کونگ فوکار ملی پوش اردبیلی موفق شد در مسابقات بین‌المللی ترکیه مدال طلا برای کشورمان کسب کند.

رئیس هیات کونگ فو و هنرهای رزمی استان اردبیل اضافه کرد: همچنین کونگ فوکاران این استان با شرکت در دو دوره مسابقات انتخابی تیم ملی، موفق به کسب یک مدال طلا و سه مدال برنز شدند.

اصبری با اشاره به مشکلات مالی هیات کونگ‌فو استان، ادامه داد: با وجود تمامی محدودیت های مالی هیات کونگ‌فو تلاش کرده تا مشکلی در تامین اقلام مورد نیاز کونگ فوکاران و اعزام ورزشکاران استان به مسابقات کشوری بوجود نیاید.

وی احترام گذاشتن و تکریم پیشکسوتان ورزشی را از اولویت های هیات کونگ‌فو استان برشمرد و گفت: در هیات به روی تمامی پیشکسوتان و خاک خوردگان کونگ فو باز بوده و دستان پیشکسوتان را به گرمی فشرده و آماده استفاده از نظرات و تجربیات گرانسنگ این عزیزان هستیم.

وی با اشاره به فعالیت ۱۵ باشگاه ورزشی در رشته کونگ فو در نقاط مختلف استان اردبیل، افزود: استعدادیابی و رشد و توسعه رشته ورزشی کونگ فو از دیگر اولویت های هیات کونگ فو استان است.

رئیس هیات کونگ فو و هنرهای رزمی استان اردبیل اظهار کرد: در همین راستا در ۲ سال اخیر پنج دوره طرح استعدادیابی، پنج دوره آزمون فنی برای ارتقای کمربند کونگ فوکاران (قهوه‌ای تا دان ۶) و چندین دوره کلاس آموزشی داوری و مربیگری جهت ارتقای سطح دانش آنها در استان برگزار شده است.

به گزارش ایرنا، کونگ‌فو یکی از متداول‌ترین انواع ورزش‌های رزمی است که از هنرهای رزمی و جنگ‌های انفرادی کشور چین نشات گرفته است.

این ورزش تمام حرکات آهسته و ظریف از نحوه گام برداشتن تا چرخش سریع و حرکات نمایشی و پرشکوه و حرکات سریع در مبارزه را شامل می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha