۷ خرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۵۹
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85491410
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اجرای طرح جهش تولید در ۴۰ هزار هکتار از اراضی ملایر 

همدان- ایرنا- مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر گفت: ۴۰ هزار و ۵۱۸ هکتار از اراضی این شهرستان زیر پوشش طرح جهش تولید در دیم‌زارها قرار دارد.

"علیرضا زنگنه" روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: طبق سیاست‌های طرح جهش تولید در دیم‌زارها تبدیل آیش زرد به آیش سبز در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه ترویج کشت محصولات کم آب‌بر در تناوب با گندم نیز به جد در حال انجام و پیگیری است، افزود: در شهرستان ملایر ۴۰ هزار و ۵۱۸ هکتار از اراضی زیر پوشش طرح جهش تولید در دیم‌زارها قرار دارد.

مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر یادآور شد: از این میزان ۳۶ هزار هکتار به کشت گندم و جو اختصاص دارد.

زنگنه تاکید کرد: در بخش تبدیل آیش زرد به سبز، سه هزار و ۲۱۸ هکتار از اراضی این شهرستان معادل ۷۲ درصد سهمیه آیش سبز زیر کشت گیاهان علوفه‌ای و دانه‌های روغنی قرار دارد.

وی حفظ امنیت غذایی را در گرو ترویج محصولات کم آب‌بر و رعایت تناوب در کشت دانست و اظهار کرد: برای نخستین بار ۳۹۰ هکتار کاملینا در شهرستان ملایر کشت شده است.

زنگنه با اشاره به اینکه رعایت تناوب راز پایداری تولید است، گفت: در حوزه تبدیل آیش زرد به سبز کارشناسان خبره در کنار کشاورزان حضور دارند تا دانش فنی به مزارع انتقال یابد.

به گزارش ایرنا؛ مساحت اراضی آبی شهرستان ملایر ۳۷ هزار و ۵۲۰ هکتار و مساحت اراضی باغی ۱۶ هزار و ۶۱۶ هکتار است که در مجموع کل اراضی کشاورزی آبی و دیم این شهرستان حدود ۶۰ هزار هکتار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha