ظرفیت تولید پولت تخم‌گذار در سامان چهارمحال و بختیاری افزایش یافت

شهرکرد- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی سامان چهارمحال و بختیاری با اشاره به وضعیت روند مرغ تخم‌گذار در استان گفت: ظرفیت تولید پولت تخم‌گذار در این شهرستان به ۱۶۰ هزار قطعه افزایش پیدا کرد.

به گزارش ایرنا، مرغ‌های تخم‌گذار به‌طور کلی ۲ مرحله را سپری می‌کنند و تبدیل به مرغ تخم‌گذار می‌شوند که نخستین مرحله زندگی آن‌ها را "پولت" می‌نامند.در واقع با پرورش جوجه‌ها و تبدیل آن‌ها به نیمچه در سن ۹۰ تا ۱۱۰ روزگی تولید می‌شود.

حجت‌الله رئیسی روز چهارشنبه در حاشیه بررسی روند فعالیت واحد تولیدی پولت تخم‌گذار سامان تاکید کرد: براساس سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی و برنامه‌های مدون، جوجه‌ریزی در حوزه مرغ تخم‌گذار با قوت و جدیت در شهرستان سامان با نظارت شبکه دامپزشکی در حال انجام است و از ۱۲۰ هزار قطعه به ۱۶۰ هزار قطعه افزایش یافت.

وی افزود: پرورش پولت تخم‌گذار یک واحد تولیدی کشاورزی است که در آن جوجه‌های یک‌روزه تخم‌گذار تا سن سه ماهگی نگهداری و پرورش داده می‌شود.

رئیسی تصریح کرد: مرغ‌های یاد شده سپس به سالن‌های پرورش تخم‌گذار انتقال می‌یابند و پس از گذشت ۲ تا ۲.۵ ماه شروع به تخم‌گذاری می‌کنند.

وی یادآور شد: مقابله با بیماری آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان به‌علت قابلیت خطر احتمالی سرایت آن به انسان و همچنین خسارت‌های گسترده در صنعت طیور و مرغداری‌ها از اهمیت بسزایی برخوردار است.

رئیسی اظهار داشت: با تلاش کارشناسان شبکه دامپزشکی شهرستان سامان و برنامه‌ریزی‌های انجام شده، مورد خاصی از این بیماری تاکنون مشاهده نشده است.

به گزارش ایرنا، در سطح استان ۲۱۸ واحد پرورش مرغ گوشتی وجود دارد که از این شمار ۲۱۰ واحد فعال است.

سال گذشته نیز با انجام ۱۴میلیون و ۳۹۶هزار و ۴۲۳ قطعه جوجه‌ریزی ۳۱هزار و ۶۷۲ تن گوشت مرغ در این استان تولید شد و پارسال با تمهیدات اندیشیده شده ۶۰ هزار و ۸۳۸ تن نهاده دامی در بین مرغ‌داران چهارمحال و بختیاری توزیع شد.

ظرفیت جوجه‌ریزی در هر دوره در مرغداری‌های چهارمحال و بختیاری پنج میلیون و ۱۶۹ هزار و ۴۲۰ قطعه اعلام شده است که از این میزان چهار میلیون و ۹۵۲ هزار و ۳۰۰ قطعه فعال است.

سامان در ۱۶ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha