۱۶ خرداد ۱۴۰۳، ۹:۵۵
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85494331
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سه مورد رضایت اهدای عضو در زنجان ثبت شد

۱۶ خرداد ۱۴۰۳، ۹:۵۵
کد خبر: 85494331
سه مورد رضایت اهدای عضو در زنجان ثبت شد

زنجان - ایرنا - مسوول شبکه فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: هفت مورد مرگ مغزی در استان از ابتدای سال جاری تاکنون به وقوع پیوست که از این تعداد سه مورد به رضایت گیری و سه پرونده به عدم رضایت ختم شد و یک مورد هم شرایط لازم برای اهدای عضو را نداشت.

شهریار اماموردی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یک بیمار مرگ مغزی به صورت بالقوه می‌تواند هشت نفر را با اعضای حیاتی خود از مرگ حتمی نجات دهد که بسته به کیفیت اعضای فرد اهداکننده، این عدد می تواند متغیر باشد.

وی اظهار داشت: کیفیت اعضای مرگ مغزی باید مناسب باشد که با شرایط سلامت فرد دریافت کننده مقایسه می‌شود و در صورت داشتن شرایط، امکان پیوند میسر می شود.

این مسوول با اشاره به موضوع مهم اهدای عضو در جامعه، ادامه داد: بر اساس آمارها هر ۲ ساعت یک بیمار چشم انتظار پیوند به دلیل نرسیدن عضو مورد نیاز، جان خود را از دست می‌دهد، درحالیکه هر ۱۲ ساعت تنها یک نفر عضو حیاتی را برای پیوند دریافت می‌کند.

وی گفت:مرگ مغزی توسط تیم مجرب پزشکی تشخیص داده می شود و فردی که دچار مرگ مغزی شده می تواند با اهدای اعضای خود حداقل چندین نفر را به زندگی بازگرداند.

اماموردی با بیان اینکه ترویج فرهنگ اهدای عضو می تواند به نجات انسان های نیازمند کمک بسزایی کند، خاطرنشان کرد: هر مورد مرگ مغزی می‌تواند یک تا هشت بیمار نیازمند پیوند عضو را از مرگ نجات دهد و به همین دلیل این موضوع از اهمیت خاصی برخوردار است.

مسوول شبکه فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی زنجان از جمله روش‌های دریافت کارت اهدای عضو را ارسال کد ملی به شماره ۳۴۳۲، شماره‌گیری #۳ *۳۴۳۲* یا مراجعه به سایت اهدای عضو به آدرس https://ehda.center جهت اخذ کارت اهدای عضو اعلام کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha