یک واحد تحقیقات و تولید محصولات گلخانه‌ای در اردبیل افتتاح شد

اردبیل- ایرنا- یک واحد تحقیقات و تولید محصولات کشاورزی در شهرک گلخانه‌ای سامیان شهرستان اردبیل به مناسبت گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی روز چهارشنبه طی آیینی با حضور عوض علیزاده مقدم رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه کشاورزی ایران افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، در این واحد گلخانه‌ای که با مجموع سرمایه‌گذاری ۱۲۰ میلیارد ریالی در مدت ۲.۵ سال توسط یک بانوی کارآفرین و به مساحت ۶ هزار متر مربع احداث شده، گیاهان دارویی قابل کشت در گلخانه با همکاری مراکز علمی و دانشگاهی و شرکت‌های دانش‌بنیان تولید می‌شود.

بنا به اعلام مجری این طرح، میزان عملکرد و نتایج حاصله ناشی از تحقیقات و فرایند تولید در این واحد تحقیقاتی و علمی پس از بررسی و ارزیابی اعلام خواهد شد.

برای اجرای این واحد علمی، تحقیقاتی و تولیدی ۸۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی، ۱۰ میلیارد ریال اعتبار ملی و ۱۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی هزینه شده است.

بنا به اعلام سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل، مجری این طرح نیز ۲۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری کرده و در روند تولید و تحقیقات این واحد گلخانه‌ای پنج نفر به صورت مستقیم و ۲ نفر به صورت غیرمستقیم مشغول فعالیت هستند.

این واحد گلخانه‌ای مجهز به سامانه هیدروپونیک با واحد سردخانه مورد نیاز و خط فرآوری و بسته‌بندی محصولات تولیدی است.

به گزارش ایرنا، شهرک گلخانه‌ای سامیان اردبیل با ۲۲.۳ هکتار زمین و سطح مفید ۱۰.۲ هکتار شامل ۳۳ قطعه تولید گلخانه‌ای بوده که ۱۲ قطعه آن تاکنون به بهره‌برداری رسیده است.

۱۸ واحد گلخانه نیز در این شهرک در حال ساخت سازه و سه قطعه نیز در حال شروع عملیات اجرایی است.

امروز در حاشیه افتتاح این طرح، بهسازی جاده مسیر دسترسی به این شهرک نیز که با صرف ۳۷ میلیارد ریال و توسط بسیج سازندگی استان اردبیل آسفالت شده است، افتتاح شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha