۲۷ خرداد ۱۴۰۳، ۷:۵۲
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85508835
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

خراسان شمالی با ۹۲۷ شعبه اخذ رای آماده خلق حماسه‌

بجنورد- ایرنا-  ۹۲۷ شعبه اخذ رای برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در مناطق شهری و روستایی خراسان شمالی پیش بینی شده است و مردم آماده حضور حماسی برای انتخاب رییس جمهور نهم هستند.

به گزارش ایرنا، انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، هشتم تیرماه امسال برگزار می شود و از اکنون تب و تاب حضور در پای صندوق های رای در کوی و برزن راه افتاده و این روزها صحبت از نهمین رییس قوه مجریه نقل هر مجلس شده است.

ستادهای انتخاباتی در شهرستان ها در حال گشایش است و طرفداران هر نامزدی درصدد جذب افراد بیشتری هستند و مردم نیز در مخیله ذهن خود با مدد فضای سایت ها و گفتمان با نخبگان در صدد تحلیل رفتارهای نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هستند.

همچنان که مردم این خطه سعی دارند تا بار دیگر با حضور پرشور خود در پای صندوق هی رای ارادت خود را همچون دوره های گذشته به نظام جمهوری نشان دهند دست اندرکاران انتخابات نیز با فراهم کردن زیرساخت ها زمینه را برای این حضور حداکثری فراهم کرده اند.

خراسان شمالی با ۹۲۷ شعبه اخذ رای شامل ۴۲۲ شعبه روستایی و ۵۰۵ شعبه شهری پیش به سوی مردمسالاری دینی برداشته است و تعداد ۶۱۶ شعبه اخذ رای ثابت و مابقی شعب سیار نیز نقطه به نقطه استان را در این رویداد مهم سیاسی یاری می کند.

۲۲ هیات اجرایی برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خراسان شمالی شکل گرفته است و همگان دست در دست یکدیگر سعی در برگزاری یک رویداد مهم سیاسی دارند تا اقتدار خود را به جهانیان نشان دهند.

شعبه های اخذ رای در خراسان شمالی

شهرستان شهری روستایی ثابت سیار جمع شهرستان
بجنورد ۲۱۷ ۱۱۳ ۲۸۱ ۴۹ ۳۳۰
شیروان ۸۵ ۷۲ ۹۴ ۶۳ ۱۵۷
اسفراین ۳۶ ۵۷ ۶۷ ۲۶ ۹۳
مانه ۱۳ ۲۷ ۱۴ ۲۶ ۴۰
سملقان ۲۸ ۴۹ ۵۰ ۲۷ ۷۷
گرمه ۲۱ ۷ ۲۱ ۷ ۲۸
جاجرم ۲۲ ۲۵ ۳۲ ۱۵ ۴۷
بام و صفی آباد ۲ ۲۵ ۱۸ ۹ ۲۷
فاروج ۱۳ ۴۲ ۲۲ ۳۳ ۵۵
راز و جرگلان ۱۵ ۵۸ ۳۶ ۳۷ ۷۳

بنا به گفته مسوولان ذیربط زیرساخت های لازم برای برگزاری انتخابات در خراسان‌شمالی و تمامی امکانات لازم برای انتخابات باشکوه و بهبود روند مشارکت سیاسی پیش رو در استان فراهم شده است.

کمیته های هشتگانه ستاد انتخابات نیز برای تسهیل در روند برگزاری انتخابات و ایجاد بستری مناسب برای حضور مردم در پای صندوق های رای از یک هفته پیش تشکیل و فعال شده است.

پیش بینی ها حکایت از این دارد که حدود ۶۵۰ هزار نفر واجد شرایط رای باشند و بر اساس تحلیل ها و میزان مشارکت در انتخابات گذشته پیش بینی می شود که حدود ۳۵۰ هزار نفر رای خود را در داخل صندوق ها بریزند.

خراسان شمالی در انتخابات دوره های گذشته همواره جزو استان های پیشرو در مشارکت حداکثری بوده است و این دوره هم انتظار می رود که بیش از ۵۰ درصد واجدان شرایط در این دوره از انتخابات شرکت کنند.

خراسان شمالی با ۱۰ شهرستان و بیش از یک میلیون نفر جمعیت واقع در شمال شرق کشور است که ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایران برای انتخاب نهمین رئیس‌جمهور ایران جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد. در این دوره مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، محمدباقر قالیباف، علیرضا زاکانی، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی و مسعود پزشکیان برای جایگاه ریاست‌جمهوری رقابت می‌کنند.

رئیس‌جمهور پیشین ایران، آیت الله سید ابراهیم رئیسی، ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ بعد از افتتاح سد قیزقلعه سی در منطقه خداآفرین آذربایجانش رقی در سانحه سقوط بالگرد به شهادت رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha