۲۶ خرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۰۵
کد خبر: 85509328
T T
۷ نفر

برچسب‌ها

اقامت فضانوردان «بوئینگ» در فضا تمدید شد

۲۶ خرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۰۵
کد خبر: 85509328
اقامت فضانوردان «بوئینگ» در فضا تمدید شد

تهران- ایرنا- ناسا (اداره کل ملی هوانوردی و فضا) فرود فضاپیمای بوئینگ استارلاینر را تا ۲۲ ژوئن (۲ تیر) به تعویق انداخت.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از وبگاه اسپِیس، مدتی دیگر طول می‌کشد تا اولین مأموریت سرنشین‌دار فضاپیمای بوئینگ استارلاینر، که فضانوردان را به ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌بَرَد، به پایان برسد و این فضاپیما خدمه خود را به زمین بازگرداند.

فضاپیمای بوئینگ استارلاینر با فضانوردان ناسا، بوچ ویلمور (Butch Wilmore) و سونی ویلیامز (Suni Williams)، روز ۵ ژوئن (۱۶ خرداد)، برای آزمایش پرواز خدمه (CFT) پرتاب شد. این فضاپیما روز بعد در ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) پهلو گرفت.

هدف این مأموریت فرود کامل فضاپیما در مدار بود و در ابتدا قرار بود حدود یک هفته طول بکشد. اما اکنون، این دو فضانورد زودتر از ۲۲ ژوئن (۲ تیر) به خانه بازنخواهند گشت.

اقامت فضانوردان «بوئینگ» در فضا تمدید شد
کپسول بوئینگ استارلاینر برای پهلو گرفتن در ۶ ژوئن (۱۷ خرداد) سال جاری به ایستگاه فضایی بین‌المللی نزدیک می‌شود.

استیو استیچ (Steve Stich)، مدیر برنامه خدمه تجاری ناسا، درباره این مأموریت اظهار داشت: ما به بررسی توانایی‌های استارلاینر برای آماده شدن برای هدف بلندمدت؛ یعنی انجام مأموریت پهلو گرفتن شش‌ماهه در ایستگاه فضایی ادامه می‌دهیم.

اقامت فضانوردان «بوئینگ» در فضا تمدید شد
بوچ ویلمور و سونی ویلیامز

ویلمور و ویلیامز، در این مدت بررسی‌های بیشتری را روی استارلاینر انجام خواهند داد؛ از جمله آتش داغ که آزمایش هفت پیشران از هشت پیشران عقب فضاپیما و بازبینی عملیات دریچه است. آن‌ها همچنین تمرینات پناهگاه امن را انجام خواهند داد که به آن‌ها در آماده‌سازی کپسول در مواقع اضطراری کمک می‌کند.

این دومین تأخیر در تاریخ بازگشت برنامه‌ریزی‌شده استارلاینر است. اولین تأخیر در ۹ ژوئن (۲۰ خرداد) اعلام و قرار شد ویلمور و ویلیامز ۱۸ ژوئن (۲۹ خرداد) به زمین بازگردند.

ناسا هنوز به صراحت دلیل تأخیر اخیر را اعلام نکرده، اما برای توضیح بیشتر درباره تاریخ جدید بازگشت فضاپیما (۲۲ ژوئن) و بررسی شرایط آب و هوایی در آن تاریخ، یک نشست خبری برای سه‌شنبه، (۱۸ ژوئن)، برنامه‌ریزی کرده است.)

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha