سید احمد خلیلی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: واقع شدن استان زنجان در شمالغرب و در مسیر ترانزیت غرب به شرق و مرکز کشور، ارتباط با استان های شمالی و جنوبی، وجود بسترهای اقتصادی مطلوب، ظرفیت های کشاورزی و صنعتی و وجود معادن مختلف ضرورت توسعه راه های استان را دوچندان کرده است.
وی گفت: توسعه راه های استان برای رونق حمل و نقل و ارتقای سرعت، ایمنی و کیفیت جابجایی کالا و مسافر بسیار ضروری است که تحقق آن به نگاه ویژه مسوولان نیاز دارد.
این مسوول ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی علاوه بر مأموریتهای خود در حوزه مسکن و شهرسازی به دنبال توسعه زیرساختهای حمل و نقل و بالا بردن ایمنی و کیفیت ترابری کشور است.
سرپرست معاونت مهندسی و ساخت ادارهکل راه و شهرسازی استان زنجان ادامه داد: وجود شبکههای ارتباط جادهای نقش بسیار مهمی در تحولات اجتماعی، اقتصادی و توسعه کشور دارد.
وی در ادامه با اشاره به آغاز فاز دوم عملیات ترمیم و بهسازی رویه آسفالت آزادراه زنجان به قزوین، افزود: ترمیم روکش آسفالت این آزادراه مطالبه بسیاری از مردم استان و مسافران بود که با پیگیریهای صورت گرفته، وارد فاز عملیاتی شد.
خلیلی با بیان اینکه فاز اول این طرح با عقد قرارداد سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی در سال گذشته انجام شد، اضافه کرد: فاز دوم این طرح نیز از اردیبهشت ماه امسال به طول ۳۵ کیلومتر در ۲ قرارداد مجزا به پیمان گذاشته شد.
این مسوول ادامه داد: برای شتاب بخشی به طرح، چهار گروه عملیات آسفالت تراشی، روکشی،قیرپاشی و ترمیم در حال انجام کار هستند.
وی اضافه کرد: آزادراه قزوین-زنجان به طول ۱۸۹ کیلومتر، اولین آزادراهی است که بعد از انقلاب طی سالهای ۱۳۶۹ تا ۱۳۷۶ ساخته شد و ترمیم و بهسازی روکش آسفالت آن نقش موثری در افزایش رضایت کاربران جاده ای دارد.
خلیلی افزود: همچنین در حال حاضر ۳۵۰ کیلومتر پروژه راهسازی در این استان اجرا میشود که عمده آنها در مقیاس بزرگراهی (تبدیل و تعریض راه اصلی به بزرگراه) است.
استان زنجان بیش از پنج هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه دارد که شامل ۲۰۰ کیلومتر آزادراه، ۱۳۰ کیلومتر بزرگراه،۳۵۰ کیلومتر راه اصلی، ۷۵۰ کیلومتر راه فرعی و بیش از چهار هزار و ۲۰۰ کیلومتر طول راه روستایی است.
نظر شما