۳۱ خرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۰۶
کد خبر: 85514743
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه کرمان: امنیت ثمره شیرین دستگاه قضا برای کشور است

کرمان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با اشاره به ثمرات دستگاه قضایی برای توده‌های مردم؛ گفت: یکی از میوه‌های شیرین دستگاه قضا برای کشور بحث امنیت در همه زمینه‌ها است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی روز پنجشنبه در همایش محوری هفته قوه قضائیه استان کرمان افزود: دستگاه قضایی عمر خود را برای احقاق حق و رسیدن به داد مظلوم گذاشته است.

وی ادامه داد: برای فداکاری در عرصه خدمت و انقلاب بعضی‌ها شخصیتشان را در طبق اخلاص می‌گذارند که شهید بزرگوار بهشتی از جمله این افراد بود.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان خاطرنشان کرد: شهید بهشتی از شخصیت‌هایی است که در انقلاب آماج حملات متعددی قرار گرفت و توهین‌هایی به ایشان صورت گرفت در نهایت این شهید بزرگوار جان خود را برای اهداف بزرگ اسلام و انقلاب فدا کرد.

وی تصریح کرد: دستگاه قضا در کشور ثمرات و میوه‌های فراوانی را برای توده‌های مردم و کشور به ارمغان آورده است و هر کدام از آنها ارزش و قرب و منزلت دستگاه قضا را در پیشگاه خدا بالا می‌برند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی گفت: سهم دستگاه قضایی کشور در ایجاد آرامش و امنیت برای آحاد مردم سهمی بی نظیر و بی بدیل است.

مردمی بودن، عدالت محوری و تواضع از ویژگی های مشترک شهیدان بهشتی و رئیسی است

امام جمعه کرمان: امنیت ثمره شیرین دستگاه قضا برای کشور است

استاندار کرمان نیز در این نشست به ویژگی‌های مشترک شهید بهشتی و شهید رئیسی اشاره کرد و گفت: مردمی بودن، ولایت مداری، تقید دینی، عدالت محوری، مدیریت جهادی، استکبارستیزی و مظلومیت از جمله ویژگی های مشترک شهید بهشتی و شهید رئیسی است.

محمدمهدی فداکار ادامه داد: شهید بهشتی به نقش بی بدیل مردم، اعتقاد داشتند و دائما با مردم در ارتباط بودند و شهید رئیسی نیز همین گونه بودند و تواضع و فروتنی ایشان در برابر مردم و شنیدن دغدغه های مردم و تلاش برای رفع مشکلات آنها مثال زدنی است.

وی ضمن اشاره به این مطلب که شهید بهشتی در برهه های حساسی از انقلاب اسلامی به نفع نظام جمهوری اسلامی ایران سکوت کردند و شهید آیت الله رئیسی نیز همینگونه بودند، تصریح کرد: کار آیت الله رئیسی تعطیل بردار نبود و هیچگاه کار را رها نمی کردند.

استاندار کرمان با اشاره به فرمایش امام راحل درباره شهید بهشتی مبنی بر اینکه "شهید بهشتی مظلوم زیست و مظلوم مرد و خار چشم دشمنان اسلام بود"، اظهار کرد: شهید رئیسی به مانند شهید بهشتی در همه جا مبانی دین مبین اسلام و آرمان های انقلاب را مطرح می کردند و در هر جایگاهی از مظلوم دفاع می کردند که نمونه های آن را در دفاع ایشان از غزه دیده ایم.

کار دستگاه قضایی، بسیار دشوار است

وی با اشاره به این مطلب که کار دستگاه قضایی، بسیار دشوار است، تاکید کرد: امسال هفته قوه قضاییه در حالی برگزار می شود که غم بزرگ از دست دادن رئیس جمهور شهید، بر همه چیز سایه انداخته است.

فداکار تصریح کرد: شهید آیت الله رئیسی گرچه رییس قوه مجریه بوده‌اند، اما فرزند قوه قضاییه هستند که ویژگی‌های مشترکی با شهید بهشتی داشته‌اند و شهید بهشتی ثانی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شناخته می‌شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: هم اینک ۴۰ همت پروژه در حوزه آب، ورزش و صنعت، در استان آماده افتتاح است که با افتتاح این پروژه‌ها، اشتغال‌زایی مناسبی در استان محقق خواهد شد.

دشمن‌شناسی ضرورت امروز جامعه است

نماینده مردم شهرستان های شرقی بم، نرماشیر، فهرج و ریگان نیز در این نشست افزود: جنایت هفت تیر۶۰ کینه‌ و خباثت دشمنان اسلام و انقلاب را نشان می دهد از اینرو امروز دشمن شناسی از موضوعات مهمی است که از آن نباید غفلت کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین موسی غضنفرآبادی با اشاره به اینکه یکی از موضوعات مهم مورد تاکید دشمن اختلاف و تفرقه است، ادامه داد: در راستای تعامل قوه قضاییه با مجلس کارهای خوبی صورت گرفته است و در این راستا به طور مثال تفاهم‌نامه‌ای امضا شده تا این تعاملات در سطح وسیع‌تری اجرا شود که ثمرات آن را در برنامه هفتم توسعه و بودجه کشور می‌بینم.

وی گفت: دستگاه قضایی مقتدر آرزوی همه ماست از اینرو همه باید تلاش کنیم تا دستگاه قضایی را در تراز انقلاب ایجاد کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha