۲ تیر ۱۴۰۳، ۱۲:۰۲
کد خبر: 85516216
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۸۱ هزار پرونده در محاکم عمومی کرمان رسیدگی شد

کرمان - ایرنا - رییس‌کل محاکم عمومی و انقلاب کرمان گفت: ورودی پرونده‌ها به محاکم عمومی و انقلاب این استان طی یک سال اخیر بالغ بر ۸۶ هزار و ۱۹۵ پرونده بود که از این تعداد ۸۱ هزار و ۶۱۴ پرونده با صدور احکام قضایی مختومه شده است.

به گزارش ایرنا، اکبر مختاری روز شنبه در جمع خبرنگاران به تشریح جزئیات اقدامات انجام شده در محاکم عمومی و انقلاب کرمان طی سال ۱۴۰۲ پرداخت و افزود: ورودی مجتمع قضایی محاکم حقوقی شهرستان کرمان ۴۳ هزار و ۳۱۶ پرونده و خروجی این محاکم نیز ۳۹ هزار و ۲۳۶ پرونده بوده که میزان ورودی نسبت به سال ۱۴۰۱ قریب ۲۷ درصد و میزان خروجی نیز ۲۹ درصد رشد داشته است.

وی خاطرنشان کرد: ورودی مجتمع خانواده دادگستری شهرستان کرمان نیز ۱۴ هزار و ۸۷۶ پرونده و خروجی آن ۱۴ هزار و ۸۳۶ پرونده بوده است.

رییس‌کل محاکم عمومی و انقلاب کرمان، تعداد پرونده های ورودی به مجتمع قضایی دادگاه انقلاب را نیز پنج هزار و ۴۶۵ پرونده اعلام و تصریح کرد: طی سال گذشته پنج هزار و ۵۵۱ پرونده در این مجتمع مختومه شده است.

مختاری گفت: ورودی محاکم کیفری ۲ شهرستان کرمان نیز در سال ۱۴۰۲ با ۱۵ درصد رشد نسبت به سال قبل از آن، ۲۲ هزار ۵۳۸ پرونده بوده که با تحقق رشد ۱۳ درصدی در رسیدگی به پرونده ها، ۲۱ هزار و ۹۹۱ پرونده مختومه شده است.

وی بیان کرد: در سال گذشته ۱۰ هزار و ۲۱۲ به اجرای احکام مدنی و سه هزار و ۷۴۳ پرونده به اجرای احکام خانواده دادگستری شهرستان کرمان وارد شده که میزان مختومه اجرای احکام مدنی هشت هزار و ۴۵۷ پرونده و میزان مختومه اجرای احکام خانواده نیز سه هزار و ۱۹۳ پرونده بوده است.

رییس کل محاکم عمومی و انقلاب کرمان یادآور شد: متوسط زمان رسیدگی به پرونده ها در محاکم حقوقی ۱۱۴ روز، محاکم خانواده ۷۹ روز، دادگاه انقلاب ۲۱۳ روز و محاکم کیفری ۲ نیز ۶۸ روز بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha