۲ تیر ۱۴۰۳، ۱۷:۳۱
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85516632
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح پیشگیری از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در زنجان آغاز شد

زنجان - ایرنا - رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور اداره کل دامپزشکی زنجان گفت: طرح کنترل و پیشگیری از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان و ردیابی سرمی و مولکولی این بیماری در استان آغاز شد.

امین اله وردی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح ردیابی ژنتیکی آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در طیور بومی در بازه زمانی دوم تیر تا دهم مرداد امسال در استان اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: یکی از بیماری‌های خسارت‌زا که ممکن است صنعت طیور را در سطح جهانی درگیر کند، آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان است.

این مسوول ادامه داد: این بیماری از طریق ایجاد تلفات زیاد و ناگهانی در طیور گوشتی و تخمگذار به صنعت تولید گوشت و تخم مرغ خسارت وارد می‌کند.

اله وردی افزود: آنفلوآنزا بیماری ویروسی است که دستگاه تنفس فوقانی و تحتانی را در بر می گیرد و بینی، حلق، نای و ریه را مورد تهاجم قرار می دهد.

به گفته این مسوول، ویروس آنفلوآنزا که در حیوانات ایجاد بیماری می کند قابلیت انتقال به انسان را دارد و در این میان ویروس های آنفلوآنزای فوق حاد از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند.

وی یادآور شد: این ویروس در صورت واگیری و انتقال به انسان می تواند موجب همه گیری جهانی و بروز فاجعه شود بنابراین اقدامات پیشگیرانه در برابر آن در تمام ایام سال ضروری است.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور اداره کل دامپزشکی زنجان از روستائیان زنجانی خواست، با گروه‌های دامپزشکی برای به سرانجام رسیدن این طرح همکاری داشته باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha