امام جمعه ساری :مشارکت حداکثری در انتخابات برای ایران قوی و سربلند بسیار مهم است

ساری - ایرنا- نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری گفت:‌ برای رسیدن به ایران قوی و سربلند در تمامی عرصه‌ها باید در انتخابات امروز مشارکت فعال و حداکثری داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله محمد باقر محمدی لائینی در نماز جمعه این هفته ساری به اهمیت مشارکت و حضور مردم در انتخابات اشاره کرد و افزود: به طور یقین بسیاری از شما پس از رای دادن اکنون به فریضه نماز جمعه مشرف شدید.

وی با تاکید بر این که مشارکت حداکثری علاوه بر رسیدن به ایران قوی، عزت و طراوت نظام را در جهان گسترش می دهد، در عین حال تصریح کرد: اصل انتخابات و حسن انتخاب در کنار هم معنا پیدا می کند، یعنی به کسی رای بدهید که به شعارهای انقلاب اسلامی هم آشنا باشد و هم توان انجام آن را داشته باشد.

به گزارش ایرنا، فرآیند رای‌گیری در مازندران امروز همزمان با سراسر کشور در ۲ هزار و ۵۴۲ شعبه ثابت و ۶۸۶ صندوق سیار با فعالیت نزدیک به ۶۰ هزار نفر از عوامل اجرایی برگزار می‌شود. جمعیت واجد شرایط مازندران برای این انتخابات ۲ میلیون و ۴۸۷ هزار و ۲۴۴ نفر است یک میلیون و ۲۵۱ هزار و ۱۱۲ نفر این تعداد را مردان و یک میلیون و ۲۳۶ هزار و ۱۳۲ نفر را زنان استان تشکیل می‌دهند.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به دلیل شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در سانحه سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور و همراهانش یک سال زودتر از موعد برگزار می‌شود. پس از شهادت رئیس‌جمهور در ۳۰ اردیبهشت امسال، وزیر کشور روز یکشنبه ششم خرداد ۱۴۰۳ فرمان آغاز فرایند برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری را صادر کرد.

نام‌نویسی داوطلبان شرکت در این انتخابات از ۱۰ تا ۱۴ خرداد انجام شد که پس از ثبت‌نام ۸۰ نفر از چهره‌های اجرایی و سیاسی کشور، شورای نگهبان صلاحیت ۶ نفر شامل مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، محمدباقر قالیباف، علیرضا زاکانی و سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی را به عنوان نامزدهای نهایی این انتخابات تایید کرد. با انصارف علیرضا زاکانی و امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی از حضور در انتخابات به نفع ۲ نامزد جبهه انقلاب اسلامی، چهار نامزد در رقابت انتخاباتی باقی ماندند.

امام جمعه ساری :مشارکت حداکثری در انتخابات برای ایران قوی و سربلند بسیار مهم است

تجهیزات پیشرفته امروز ایران دل جرات ملت را برای دفاع دوچندان کرد

امام جمعه ساری در ادامه به روز دوازدهم تیر ماه سال ۶۷ که یاد آور حادثه ای است که ناوگان آمریکا، هواپیمای مسافری ایران را با ۳۰۰ انسان بیگناه هدف قرار داد ،اشاره کرد و گفت: این روز نمونه ای از حقوق بشر آمریکایی است.

آیت الله محمدی لائینی با توضیح این نکته که ۳۶سال پیش تجهیزات پیشرفته امروز نظامی هوا و فضا را نداشته ایم که قطعا جواب جنایت آمریکا داده می شده است، گفت :امروز علاوه بر این که تجهیزات پیشرفته قوی وجود دارد، دل و جرات برای انتقام و دفاع کردن را نیز در اختیار داریم.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد:‌ امروز جمهوری اسلامی ایران به تمام معنا از حقوق مسلم ملت دفاع و دست متجاوزان را کوتاه و قطع می کند ،یعنی دشمنان و بیگانگان را از هر عملی که حقوق ملت ایران را نادیده بگیرند، پشیمان خواهد کرد.

وی در پایان به اهمیت اهدای خون به عنوان یک اقدام فرهنگی در یدار علویان اشاره کرد و گفت: اهدا خون علاوه بر سلامت افراد، کمک مومنانه به همنوع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha