۵۰۰ دانش‌آموز قشمی در سوگواره "احلی من العسل" شرکت کردند

قشم - ایرنا - اجتماع دانش‌آموزان حسینی در قالب سوگواره بزرگ "احلی من العسل" با حضور ۵۰۰ دانش آموز، عصر پنجشنبه همزمان با پنجمین روز از ماه محرم به منظور بزرگداشت یاد شهید نوجوان دشت کربلا حضرت قاسم بن الحسن(ع) در آستان امامزاده سید مظفر(ع) شهر قشم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این سوگواره همزمان با سراسر کشور به یاد شهدای مظلوم دشت کربلا به خصوص حضرت قاسم بن‌الحسن(ع) با مرثیه خوانی، عزاداری و سخنرانی مذهبی برگزار شد.

در این سوگواره که به همت اداره آموزش و پرورش، اوقاف و امور خیریه و تبلیغات اسلامی شهرستان مرزی قشم با همکاری مربیان و مدیران مدارس برگزار شد، دانش آموزان با ابعاد مختلف واقعه عاشورا آشنا شدند.

عبارت احلی من العسل پاسخ حضرت قاسم بن الحسن(ع) در شب عاشورا به عموی بزرگوارش حضرت سیدالشهداء (ع) است که پرسیدند مرگ نزد تو چگونه است و این نوجوان ۱۳ ساله در جواب حضرت گفت: مرگ در نزد من شیرین‌تر از عسل است.

این شهید به پیروان دین آموخت که شهادت در راه دین و اسلام محدود به سن و سال نیست.

شهرستان مرزی قشم با بیش از ۱۵۰ هزار نفر جمعیت دارای ۳۲ هزار و ۷۱۰ دانش آموز (۱۵ هزار و ۸۸۱ دختر و ۱۶ هزار و ۸۲۹ پسر) در مقاطع مختلف تحصیلی است و هم اکنون ۲۴۰ مدرسه و یکهزار و ۲۶۷ کلاس درس دارد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha