اعتبار تکمیل موزه مشگین‌شهر تامین می‌شود

اردبیل - ایرنا - نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ساختمان موزه این شهرستان آخرین مراحل اجرا را پشت سر می‌گذارد و اعتبارات تکمیل و تجهیز آن از محل منابع مالی در اختیار نماینده و اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل تامین می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا بابک رضازاده روز شنبه در بازدید از موزه در حال تکمیل مشگین شهر اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های تاریخی این شهرستان، تکمیل و بهره‌برداری موزه باستان‌شناسی از نیازهای اساسی و مطالبه عمومی مردم است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری مشگین‌شهر با اشاره به پیشرفت ۹۵ درصدی موزه مشگین شهر تاکید کرد: این شهرستان قابلیت‌های ویژه‌ای در حوزه گردشگری دارد و ما را مجاب می‌کند گردشگری را در اولویت اقدامات اقتصادی قرار دهیم و اگر این حوزه در شهرستان رونق بیشتری پیدا کند، می‌تواند در زندگی مردم موثر باشد.

رضازاده ادامه داد: باید ظرفیت‌ها و قابلیت‌های این شهرستان به طرق مختلف و در سطح ملی و بین‌المللی معرفی شود و در این راستا اقداماتی مانند تولید مستند ایرانگرد از سوی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی انجام شده و امیدواریم ادامه یابد.

نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مجموعه‌هایی مانند بقعه شیخ حیدر مشگین شهر، قابلیت‌های ویژه‌ای برای معرفی به گردشگران و استفاده اهالی شهرستان دارد و مقرر شد رویدادهایی از سوی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان برای این بناها تعریف و در طول سال اجرا شود.

شهرستان مشگین‌شهر با ۱۵۵ هزار نفر جمعیت در ۹۰ کیلومتری شمال غربی اردبیل واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha