۲۳ تیر ۱۴۰۳، ۱۴:۰۵
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85537819
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پنج درصد ورزشکاران اعزامی به المپیک پاریس از زنجان هستند

زنجان - ایرنا - مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: ۴۰ ورزشکار از کشور به مسابقات ۲۰۲۴ المپیک پاریس اعزام می‌شوند که از این تعداد ۲۹ نفر را مردان و ۱۱ نفر را بانوان تشکیل می‌دهند که ۲ نفر آنها معادل پنج درصد از استان زنجان هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جواد بازرگان روز شنبه در حاشیه برگزاری آیین بدرقه قهرمانان استان به مسابقات المپیک و پارا المپیک در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۲ بانوی زنجانی در رشته قایقرانی و یک بانوی دیگر در رشته پاراتیراندازی به این رقابت ها اعزام شدند.

وی با بیان اینکه از دو و نیم سال گذشته از ورزشکاران برای افزایش آمادگی آنها جهت حضور در رقابت های آسیایی و المپیک حمایت کرده ایم، اضافه کرد: استاندار به حوزه ورزش توجه جدی دارد و حمایت های لازم را از آنها انجام می دهد.

این مسوول با بیان اینکه ورزشکاران استان که شانس حضور در رقابت های المپیک را داشتند شناسایی شدند، گفت: برای این ورزشکاران ماهانه حقوقی واریز شد و این اقدام به معنای حمایت از آنان بود.

وی با بیان اینکه در نهایت سه بانوی ورزشکار زنجانی سهمیه حضور در المپیک را کسب کردند، اظهار داشت: یکی از اتفاقات خوب در مراسم امروز، حضور مادران این قهرمانان ورزشکار بود و به نوعی از زحمات آنان و ورزشکاران تجلیل شد.

بازرگان با بیان اینکه بررسی ها نشان می دهد حمایت از ورزشکاران زنجانی بسیار خوب بوده است، ابراز امیدواری کرد: ورزشکاران اعزامی با کسب مدال به کشور بازگردند که در این صورت،تداوم حمایت ها و اعطای پاداش به آنها نیز پیگیری خواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان به مقایسه حضور تعداد ورزشکاران این استان در المپیک قبلی اشاره کرد و گفت: تعداد ورزشکاران زنجان در المپیک ۲۰۲۰ چهار نفر بود که فقط در پارا المپیک توکیو حضور داشتند.

وی با بیان اینکه در المپیک ۲۰۲۴ پاریس ۲ نفر در المپیک و یک نفر در پارا المپیک از این استان حضور خواهند یافت، اظهار داشت: در دوره قبل ۲ نفر اعزامی از استان در کسوت مربی و ۲ نفر دیگر ورزشکار بودند.

این مسوول با بیان اینکه در مجموع ۹ ورزشکار زنجانی برای کسب سهمیه المپیک هدفگذاری شده بودند، گفت: ۲ نفر در رشته سنگنوردی، یک نفر در رشته شمشیربازی و ۲ نفر در قایقرانی علاوه بر ورزشکاران کنونی از جمله این افراد بودند که متاسفانه در دقیقه ۹۰ حذف شدند.

وی با تاکید بر اینکه ورزشکاران اعزامی از استان در رشته قایقرانی با توجه به برگزاری اردوهای متعدد از شانس بیشتری برای کسب مدال برخوردار هستند،خاطر نشان کرد: رقیه شجاعی دیگر ورزشکار استان در رشته پاراتیراندازی، رکورد بسیار بالایی را ثبت کرده است و شانس بسیار زیادی برای کسب نشان پارا المپیک دارد.

رقابت های المپیک ۲۰۲۴ از پنج تا ۲۱ مردادماه و پارا المپیک از ۶ تا ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ در پاریس برگزار خواهد شد.

در این رقابت ها رقیه شجاعی در رشته تیراندازی و مهسا جاور و زینب نوروزی در رشته قایقرانی از استان زنجان حضور خواهند یافت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha