روحانی اهل سنت گلستان: شهادت برای امام حسین (ع)، پیروزی بود+ فیلم

گنبدکاووس - ایرنا - روحانی اهل سنت گلستان با تسلیت ایام شهادت حضرت امام حسین (ع) و ۷۲ تن از یارانش، تصریح کرد: شهادت برای نوه رسول مکرم اسلام (ص) که در راه دفاع از دین خدا جان خود را نثار کرد و زیر بار ظلم یزید نرفت، یک پیروزی بزرگ بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آخوند ذبیح الله نقشبندی روز دوشنبه در همایش «حماسه عاشورا ویژه اهل سنت» در مسجد آخوند «طلابی» گنبدکاووس افزود: شهادت جمع زیادی از خاندان نبوت (امام حسین رضی الله، اهل بیت و یارانش) در کربلا، در تاریخ بشریت سابقه ندارد.

وی اضافه کرد: حضرت ابراهیم(ع) خلیل الله با یک فرزندش مورد آزمایش الهی قرار گرفت اما خاندان پیامبر (ص) یعنی امام حسین رضی الله، اهل بیت و یارانش در مجموع با ۷۲ نفر مورد آزمایش الهی قرار گرفتند و از آن سربلند بیرون آمدند.

آخوند نقشبندی ادامه داد: هدف امام حسین (ع) در نبرد با یزید ظالم و فاسق این بود که زیر بار زور و ذلت نرویم، معتقد به قرآن و سنت باشیم و نماز بخوانیم.

این روحانی اهل سنت گلستان همچنین با اشاره به دعوت ۱۷ هزار نفر از اهالی کوفه از نوه رسول گرامی اسلام (ص) برای حضور در این شهر و بیعت با ایشان و نیز وقایع روز عاشورا، گفت: مردم کوفه نه تنها به دعوت و بیعت خود وفا نکردند بلکه عده‌ای هم بخاطر پول و طلا در سپاه عمر سعد با امام حسین(ع) جنگیدند و آب را بر ایشان و یارانش بستند.

وی افزود: وقایع کربلا در تاریخ سابقه ندارد و همگان دیدند که با جگرگوشه پیامبر اسلام (ص) چگونه رفتار کردند و امروز هر مسلمانی میداند که امام حسین رضی الله چه مردانگی بزرگی برای دفاع از دین خدا انجام داد.

دیگر روحانی اهل سنت گلستان هم در این مراسم با اشاره به احادیثی از نبی مکرم اسلام (ص) در وصف امام حسن (ع) و امام حسین (ع) از جمله اینکه «آنان سرور جوانان اهل بهشت هستند و یا هرکس آنها را دوست بدارد مرا دوست داشته و هرکس آنها را دشمن بدارد مرا دشمن دانسته»، گفت: باید در زندگی خود این عزیزان را الگو و اسوه قرار دهیم تا از سعادت دنیا و آخرت بهره‌مند شویم.

آخوند «حاتم بهلکه» افزود: مسلمانان به‌دلیل شهادت امام حسین (ع) اندوهگین هستند و برای این ایام خواندن قرآن، صدقه دادن و روزه گرفتن سفارش شده است.

روحانی اهل سنت گلستان: شهادت برای امام حسین (ع)، پیروزی بود+ فیلم

همچنین امام جمعه گنبدکاووس هم دراین مراسم با تسلیت ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، گفت: امام حسین (ع) و یارانش جزو شهدای فضیلت و عزت و بزرگی هستند و برگزاری محافل عزاداری برای این امام همام، بسیار ارزشمند است.

حجت الاسلام محمود ترابی با قدردانی از اهل سنت گنبدکاووس در برگزاری این همایش، افزود: بیشترین منابع تاریخی درخصوص واقعه کربلا از منابع روایی اهل سنت است که جای تقدیر و ارزشمند دارد.

وی اضافه کرد: امام حسین (ع) زمانی که بر ۲ راهی بیعت با یزید فاسق و شهادت قرار گرفت، راه شهادت را انتخاب کرد و زیربار ظلم نرفت و از این جهت یک پیام تاریخی و جهانی برای ما به یادگار گذاشت که خلاصه آن «پیروزی خون بر شمشیر است».

حجت الاسلام ترابی ادامه داد: انسان‌های آزاده می‌توانند با فدارکاری و ایثار و نثار خون خود در راه خدا، جهانی را منقلب کنند.

به گزارش ایرنا، دراین مراسم که با قرائت قران و صدقه دادن همراه بود، آخوند «کمال غراوی» نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری، شهردار، اعضای شورای شهر و برخی مدیران گنبدکاووس و جمع زیادی از علما و طلاب اهل سنت این شهرستان حضور داشتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha